Wzrosło zainteresowanie artykułami szkolnymi. Najwięcej ofert szukamy w Biedronce

Autor: MondayNews 24 sierpnia 2018 09:44

Wzrosło zainteresowanie artykułami szkolnymi. Najwięcej ofert szukamy w Biedronce fot. materiały prasowe

W połowie wakacji użytkownicy największych na rynku aplikacji agregujących promocje wyszukali prawie dwa razy więcej fraz związanych z nowym rokiem szkolnym niż w analogicznym okresie ub. roku. Według części ekspertów, było to efektem tego, że rodziny mogły już liczyć na dodatkowe pieniądze z programu „Dobry start”.

– Plecak był najczęściej poszukiwany w Toys R Us. Uważam, że o wyborze tego sklepu zadecydowała stosunkowo szeroka gama produktów przeznaczonych dla dzieci. Z kolei sieci Auchan, E.Leclerc, Pepco i Lidl, które znalazły się na kolejnych pozycjach, przyciągają klientów niskimi cenami. W dyskoncie dodatkowo w grę wchodzi oszczędność czasu, gdyż ilość artykułów jest najmniejsza i to skraca zakupy – komentuje dr Faliński.

Zeszytów najczęściej szukano w sieci Tesco, Empik-u, Biedronce, Kauflandzie oraz w E.Leclercu. W większych sklepach klient może liczyć na stosunkowo niedrogie zakupy, a także szeroką ofertę kolorystyczną i różnorodną oprawę plastyczną tych produktów. Natomiast w ww. dyskoncie artykuły mają niskie ceny i dobre opinie. A to niweluje efekt wąskiego zakresu towarów danej kategorii.

– Trzecie pod względem popularności hasło było wyszukiwane głównie w Biedronce i sklepach Flying Tiger Copenhagen, Smyku, Kauflandzie oraz E.Leclercu. Sieci ogólnej oferty zapewne przyciągały konsumentów wcześniejszymi promocjami na produkty szkolne. Z kolei Smyk to specjalistyczny sklep dziecięcy, więc klient oczekuje, że kupi w nim większość rzeczy potrzebnych uczniowi przed pierwszym dzwonkiem – dodaje dr Faliński.

Jeśli chodzi o wszystkie wpisywane w tym roku frazy, internauci najczęściej szukali ofert w Biedronce. Ten sklep pojawił się aż 7 razy w zestawieniu. Potem były sieci Auchan i Kaufland – po 4 wystąpienia. W ocenie Marcina Lenkiewicza, sukces Biedronki wynika z tego, że przygotowała bardzo obszerną dedykowaną gazetkę, poświęconą wyłącznie art. szkolnym. Katalog „Piątka na powitanie – Wszystko do szkoły!” zawiera zbiór promocji oznaczonych jako „Superceny”. W okresie badawczym nie było na rynku takich publikacji, które mogłyby konkurować z powyższym wydaniem.  

– Biedronka już od kilku lat deklasuje swoich rywali umiejętnością budowania oferty w sposób, który sprawia, że klienci chcą ją odwiedzać. Często oferuje produkty licencyjne, które są atrakcyjne dla dzieci i mają bardzo dobre ceny. A jeśli spojrzymy na liczbę sklepów tej sieci – prawie 3 tys. placówek, zlokalizowanych nawet w małych miejscowościach, to okazuje się, że prawie każdemu łatwo jest do nich dotrzeć. I po części stąd może wynikać ten sukces – wyjaśnia ekspert z ABR SESTA.

Badanie zostało przeprowadzone wśród użytkowników aplikacji Blix. Okresy badawcze objęły 25.07-08.08.2017 roku oraz 25.07-08.08.2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8217
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.