x-kom z 10-proc. wzrostem przychodów w minionym roku

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2018 14:25

Blisko 19 milionów odwiedzających sklep internetowy oraz salony stacjonarne i niemal 1,5 miliona zrealizowanych zamówień – miniony rok był dla x-kom bardzo rozwojowy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy x-kom wypracował przychody na poziomie 1,4 mld zł, co oznacza wzrost na poziomie 10 proc. rok do roku. Uruchomienie nowego centrum logistycznego, udostępnienie aplikacji mobilnej czy poszerzanie oferty produktowej to tylko niektóre z wielu projektów inwestycyjnych zrealizowanych w 2017 r.

x-kom od początku konsekwentnie realizuje zakładane cele biznesowe. Kolejne propozycje w asortymencie, w którym można znaleźć ponad 23 tys. różnych produktów od ponad 400 producentów i nowe rozwiązania dla klientów wpływają na rozwój i wyniki finansowe spółki. Nie bez znaczenia okazało się uruchomienie nowego centrum logistycznego w specjalnej strefie ekonomicznej Euro-Park Mielec w Częstochowie, które posiada ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Centrum zostało wyposażone w jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów automatyki, który ma pomóc w zarządzaniu gospodarką magazynową i zwiększyć ilość realizowanych zamówień klientów nawet do kilku tysięcy na godzinę. Nowe procesy logistyczne i zmiany w systemie obsługi zamówień pozwoliły w ubiegłym roku na realizację blisko 1,5 mln zamówień i wypracowanie przychodu na poziomie 1,4 mld złotych. Największy udział w sprzedaży towarów przypadł kategorii produktów mobilnych, takich jak notebooki, smartfony i tablety. Wśród znaczących grup należy wymienić także urządzenia peryferyjne (drukarki, monitory, projektory), komponenty oraz akcesoria komputerowe. Nasz udział w rynku detalicznym szacujemy na 11 – 13% - komentuje Przemysław Ladra, dyrektor handlowy x-kom.

O rosnącej popularności marki świadczy także liczba osób odwiedzających stronę. Tylko w 2017 było ich prawie 17 mln (o ponad 30% więcej w stosunku do roku 2016) co powoduje, że x-kom plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych sklepów online w branży elektronicznej. Z myślą o klientach firma przygotowała aplikację mobilną, dzięki której użytkownicy, w swoim telefonie, mają dostęp do wszystkich funkcji sklepu. Z jej pomocą można dokonać zakupów w dogodnym miejscu i czasie, sprawdzić aktualny status zamówienia, a także otrzymać powiadomienia push o nowościach, promocjach i limitowanych okazjach w „Gorącym Strzale”. Aplikacja trafiła w ręce użytkowników na początku stycznia ubiegłego roku. Od tego czasu pobrało ją ponad 150 tys. osób (120 tys. pobrań na Android oraz 30 tys. na iOS). Aktualnie korzysta z niej ponad 60 tys. użytkowników miesięcznie. Całkowity obrót z zakupów w aplikacji przekroczył już 14 mln zł netto i wciąż rośnie.

Plany biznesowe na najbliższy rok zakładają dalszy rozwój we wszystkich obszarach działalności spółki. W bliskiej perspektywie firma planuje przenosiny do nowo wybudowanego biurowca o powierzchni 1,9 tys. mkw., a także rozpoczęcie kolejnej inwestycji związanej z rozbudową centrum logistycznego o wartości 15-30 mln zł. Spółka zakłada również dalszy wzrost zatrudnienia. Przede wszystkim rekrutujemy specjalistów oraz osoby do kadry menedżerskiej. – Estymujemy, że w perspektywie najbliższego roku zwiększymy zatrudnienie o 10% – informuje Przemysław Ladra.
x-kom rozważa także otwarcie nowych salonów w Polsce. W tym momencie jesteśmy na etapie analizowania rynku m.in. pod kątem naszych potencjalnych klientów, komunikacji, bliskości konkurencji i kosztów najmu. Jeżeli zdecydujemy się na otwarcie kolejnych salonów, będą to maksymalnie 4 nowe placówki – dodaje Ladra. Obok rozwoju w obszarze salonów stacjonarnych
x-kom nadal dynamicznie będzie rozwijać segment sprzedaży internetowej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.