Zalando spodziewa się niższych zysków z powodu zbyt ciepłego i długiego lata

Autor: dlahandlu.pl, za Reuters 18 września 2018 13:10

Zalando spodziewa się niższych zysków z powodu zbyt ciepłego i długiego lata fot. Shutterstock

Zalando, największy europejski odzieżowy sklep internetowy, po raz drugi obniżył swoją prognozę na 2018 rok. Zdaniem przedstawicieli firmy, przyczyną pogorszenia prognozy jest długie, gorące lato – informuje agencja Reuter.

-Nie wiemy, kiedy rozpocznie się sezon jesień-zima. To jest problem dla całej branży - powiedział Rubin Ritter z zarządu firmy. Zwrócił uwagę, że we wtorek w Berlinie zapowiadano temperaturę 28 stopni Celsjusza.

Ritter powiedział, że późny początek jesieni oznacza mniejszą sprzedaż droższej odzieży zimowej, a także więcej rabatów. Przypomniał publikację branżową Textilwirtschaft, według której sprzedaż mody w Niemczech spadła w zeszłym tygodniu o 17 procent, licząc rok do roku. Zalando poinformował ponadto, że na rentowności zaważyły wyższe koszty realizacji​.

Przeczytaj także:

Ostatnio firma zaczęła sprzedawać produkty kosmetyczne online, a także inwestuje w logistykę i technologię, aby sprostać coraz silniejszej konkurencji zarówno ze strony graczy e-commerce, takich jak Amazon.com, jak i dużych sieci takich jak H&M.

Z powodu gorącego lata Zalando już wcześniej skorygowało prognozy. 7 sierpnia spółka poinformowała, że tradycyjne zniżki na koniec sezonu letniego będą prawdopodobnie bardziej wyraźne niż zwykle ze względu na pogodę.

Późno w poniedziałek, Zalando powiedział, że teraz oczekuje wzrostu przychodów w pobliżu niskiego końca od 20 do 25 procent docelowych korytarza, w porównaniu z poprzednią prognozą dla postaci w dolnej połowie zakresu.

Zalando zamierza pracować nad tym, aby stać się bardziej elastycznym i móc reagować na nieprzewidywalną pogodę. Spółka nadal oczekuje podwojenia sprzedaży do 2020 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.