Piwa bezalkoholowe hitem sprzedaży w małych sklepach. Grupa Żywiec tworzy specjalne strefy

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2019 10:00

Piwa bezalkoholowe hitem sprzedaży w małych sklepach. Grupa Żywiec tworzy specjalne strefy Fot. materiały prasowe

W tym roku jeszcze więcej Polaków sięgnie po piwa i radlery bezalkoholowe. Grupa Żywiec zaoferuje dorosłym konsumentom kolejne nowości. W Strefie Zero pojawią się Żywiec Białe 0.0%, oraz pierwszy w Polsce radler na ciemnym piwie czyli Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0%. Firma zaoferuje także Heinekena 0.0.% w nowym opakowaniu. Aktualnie Strefy Zero znajdują się w ponad 30 tysiącach sklepów. Dzięki tej inwestycji Grupa Żywiec podwoiła sprzedaż piw w tym segmencie vs 2017 rok i stała się rynkowym liderem.

Jak wynika z badań zrealizowanych przez serwis Birofilia.org ponad 70% konsumentów piwa sięga także po piwa bez procentów, a już 12% deklaruje picie tylko piwa bezalkoholowego. Blisko 70% respondentów przyznało, że chcieliby mieć jeszcze większy wybór piw bezalkoholowych.

– Ambicją Grupy Żywiec jest rozwijanie najlepszej na rynku oferty napojów dla dorosłych konsumentów. W ostatnich latach skutecznie kształtowaliśmy trendy zachęcając Polaków do próbowania nowych smaków ze specjalnościami Żywca i piwami smakowymi, a w ubiegłym roku rozpoczęliśmy bezalkoholową piwną rewolucję. Dziś Grupa Żywiec jest absolutnym liderem rynku w obu segmentach – powiedziała Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec.

Segment piwa bezalkoholowego rozwija się w gwałtownym tempie. Dziś konsument który nie chce spożywać alkoholu ma wybór – może nie rezygnować ze swojego ulubionego napoju, wybierając wariant bezalkoholowy. Ta zmiana pozwoliła na przyciągnięcie do kategorii nowych konsumentów oraz rozszerzyła wachlarz potencjalnych okazji do spożycia. - Porównując okres dwunastu miesięcy zakończonych we wrześniu 2018 roku do analogicznego okresu rok wcześniej, obserwujemy wzrost sprzedaży wartościowej aż o 68,5%. Segment ten w ostatnim okresie rocznym wygenerował 461 mln sprzedaży, co łącznie pokazuje jak wielki tkwi w nim potencjał. Sprzedaż wartościowa w miesiącach letnich jest wyższa niż sprzedaże notowane np. dla kategorii herbat mrożonych. Spektakularne wzrosty sprzedaży obserwujemy w segmencie piw całkowicie pozbawionych alkoholu (0,0%) – ich sprzedaż niemalże potroiła się w ostatnim analizowanym okresie rocznym, a udział wzrósł dwukrotnie. Możemy powiedzieć, że to one w największym stopniu wpływają na rozwój segmentu. Najważniejszym kanałem dla sprzedaży piw bezalkoholowych są małe i średnie sklepy spożywcze, warto także wspomnieć o dyskontach w których wydajemy już co piątą złotówkę jaką przeznaczamy na zakup tychże produktów. Kanał ten zanotował największy wzrost znaczenia w sprzedaży segmentu - mówi Monika Dyrda, ekspert firmy Nielsen.

Wybierając piwa bez alkoholu Polacy najczęściej sięgają po radlery, które stanowią obecnie ponad 60% sprzedaży w tym segmencie. Wprowadzając nowe smaki co roku Grupa Żywiec umacnia tu pozycję lidera. W tym roku firma przygotowała nowość, która zrewolucjonizuje ofertę. Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0% to pierwszy w Polsce radler bez alkoholu warzony na ciemnym piwie.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    7,42

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.