PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Półka ze słodyczami

Autor: Piotr Haman, Merchandiser 30 listopada 2009 14:37

Półka ze słodyczami

Słodycze to w większości sklepów spożywczych jedna z najważniejszych kategorii, ze względu na ogromny w niej udział produktów impulsowych. Z tego też powodu powinny pojawić się nie tylko w przestrzeni sprzedażowej, ale i w strefie kasy.

Słodycze mogą być sprzedawane w zamkniętych opakowaniach i luzem wtedy zazwyczaj „zza lady". Produkty opakowane znakomicie nadają się do sprzedaży samoobsługowej. Dzielimy je na następujące „podkategorie": bombonierki, czekolady, batony, ciastka deserowe (np. delicje), ciastka kruche, cukierki, słodkie przekąski.

Bombonierki zazwyczaj ustawia się na najwyższej półce regału ze względu na wielkość opakowania i cenę. Niekiedy sklepy bojąc się o drogi towar eksponują je obok alkoholi - nie jest to idealne rozwiązanie ale można je zaakceptować, gdyż konsumenci są do niego przyzwyczajeni. Powinny być wystawione frontem do klienta - jeżeli nie jest to możliwe, można wystawić je ‘ukosem".

Czekolady najlepiej wystawiać z wykorzystaniem firmowych prowadnic, które można uzyskać od większości dostawców. Powinny być one wystawiane w poziomie. Jedynie przy braku miejsca można je wystawić w pionie, ale zawsze front opakowania powinien być zwrócony w stronę konsumenta. Czekolady eksponujemy seriami, ustawiając od lewej strony (zasada lewego oka) produkty o najmniejszej zawartości kakao. Pokazując czekolady nadziewane kierujmy się „kolorem" nadzienia - od najjaśniejszego do najciemniejszego. Podobne zasady obowiązują w ekspozycji ciasteczek deserowych. Niższe półki powinny zająć produkty bardziej masowe i słodycze pakowane w torby: herbatniki i cukierki. Najniższe półki zajmują opakowania o największych gabarytach.

Z punktu widzenia sprzedaży bardzo ważna jest ekspozycja przykasowa. Powinny się na niej znaleźć produkty impulsowe: należą do nich wszystkie batony, ale też rogaliki (pakowane), czy ciastka sprzedawane luzem, drożdżówki, pączki. Są to produkty, których potrzeba zakupu powstaje, pod wpływem impulsu, który powinna wywołać ekspozycja, dlatego jakość ich wystawienia ma znaczenie. Produkty luzem zwłaszcza w lecie powinny być zabezpieczone przed owadami, a szyby w gablocie czy pojemniku powinny być idealnie czyste, podobnie jak taca na której leżą. Nie wolno zapomnieć o zasadzie FIFO (towar dokładamy od tyłu półki) i prawidłowym oznaczeniu ceną. Z badań wynika, że 80% klientów nie kupi produktu, którego ceny nie zna.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane