REKLAMA
REKLAMA

Półka ze zdrową żywnością

Autor: Piotr Haman, Merchandiser 16 lutego 2010 15:21

Półka ze zdrową żywnością

W grupie „zdrowa żywność" bardzo ważna jest informacja o towarze. Dostawcy zazwyczaj tak przygotowują opakowania, żeby zaznaczyć „ekologiczność", czy zdrowotny aspekt produktu. Zazwyczaj też na opakowaniu znajduje się dokładny opis zawartości wraz z podstawowymi argumentami sprzedażowymi. Dostawcy często też dysponują materiałami POS, które pozwalają lepiej oznaczyć regał i wesprzeć sprzedaż. Warto więc pozwolić na umieszczenie plakatów, ulotek (zazwyczaj dostawcy dostarczą też dyspendery) czy listew regałowych (shelfstockerów). Sklep powinien też wyraźnie oddzielić produkty z półki zdrowia od innych, również dlatego, że porównanie cen wychodzi z oczywistych powodów dla nich niekorzystnie - są znacznie droższe.

REKLAMA

Część sklepów efekt ten osiąga poprzez wstawienie specjalnego regału obowiązkowo z „surowego drewna". To dobry pomysł, bo klient od razu wie o co chodzi, ale też mający swoje wady - taki mebel nie do końca jest dostosowany do potrzeb sklepu i na ogół nie jest bardzo pojemny, zmniejsza zatem efektywność sprzedaży z metra kwadratowego. Nieco trudniej jest też na nim utrzymać czystość. Zazwyczaj regał z produktami tej kategorii umieszcza się w części sklepu z produktami suchymi pomiędzy produktami mącznymi i przetworami. Takie rozwiązanie pozwala płynnie połączyć, np. produkty z mąki razowej, kukurydzianej (produkty bezglutenowe) z dżemami dla diabetyków, słodzikami, czy ostatnio modnymi kawą i herbatami odchudzającymi. Częstym sąsiedztwem są też produkty etniczne, które kierowane są w wielu przypadkach do tego samego konsumenta.

Produkty które powinny znajdować się w chłodniach, takie jak ekologicznie wędliny i sery powinny zostać wyraźnie oznaczone wystawione w bloku i wyraźnie oddzielone od innych artykułów. To samo dotyczy ekologicznych produktów chemii gospodarczej, dla który należy wydzielić osobną półkę na regale. Ponieważ z definicji są to produkty z „wyższej półki" przeznaczyć dla nich należy najlepsze miejsce ekspozycyjne. Świadomy konsument będzie miał wtedy znacznie łatwiejszy wybór i dostęp do produktu.

Przygotowując planogram musimy przede wszystkim podzielić ekspozycję na strefy zarezerwowane dla poszczególnych podkategorii. W ich ramach warto „blokować" produkty jednego dostawcy - dzięki temu ekspozycja stanie się bardziej czytelna, łatwiej też będzie wykorzystać materiały POS. Podstawowe grupy towarowe to: produkty dla diabetyków (dżemy, ciasteczka, batony bezcukrowe, słodziki), produkty bezglutenowe (na bazie mąki kukurydzianej), produkty dla wegetarian (np. kotlety, wędliny sojowe), produkty nabiałowe z „mleka sojowego": (mleko, napoje, śmietana), produkty odchudzające („Slimcofee", herbatki, słodycze „light"), produkty z mąki razowej i gryczanej i inne zawierające zwiększoną ilość błonnika oraz suplementy diety, mikroelementy, również w formie pastylek do przygotowania napojów i podstawowe lekarstwa (środki przeciwbólowe, aspiryna) itp. Na półce zdrowia mogą też znaleźć się koncentraty napojów izotonicznych a także prezerwatywy.

Sklep decydując się na wydzielenie półki zdrowia może, jeżeli ma wątpliwości w początkowej fazie ograniczyć się jedynie do niewielkiej oferty, którą często można skomponować z artykułów już w nim obecnych. Może się ona zmieścić na nawet na dwóch półkach. Warto jednak od początku starannie ją oznaczyć, tak by zwrócić uwagę kupujących na produkty zdrowe i o wyższej jakości oraz co nie jest bez znaczenia dla sklepu o wyższej marży. Kiedy to zainteresowanie będzie przekładać się na sprzedaż półkę zdrowia należy stopniowo powiększać.

 

  • Katrin 2010-05-20 22:37:00

    Jakoś do marketów ze zdrową żywnością nie mam przekonania. Kupuje w niedużym sklepiku na ul. Koszykowej 20 w Warszawie... Mają zawsze świeże i smaczne produkty a w markecie to nie wiadomo co jesz?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA