PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak budować półkę z herbatami

Autor: www.dlahandlu.pl 17 stycznia 2014 09:40

Poradnik: Jak budować półkę z herbatami

O zasadach, którymi powinien kierować się właściciel sklepu przy budowie ekspozycji herbat, mówi Maciej Rymski, national sales manager Teekanne.

REKLAMA

- Najistotniejsze są dwa aspekty. Kategorie produktów, które powinny znaleźć się na półce według ich ważności, czyli spożycia w Polsce. Jeśli założymy, że herbaty czarne mają ponad 60 proc. udziału w rynku herbat w Polsce (włączając Earl Grey i herbaty czarne aromatyzowane), to w takiej proporcji powinny znaleźć się na półce. Odzwierciedla to wtedy zainteresowanie konsumentów. Dotyczy to również zobrazowanych poniżej pozostałych kategorii - i proporcji ich obecności na sklepowej półce - mówi Maciej Rymski.

- Druga rzecz to standardy ekspozycji. Istnieją dwa standardy ekspozycji, a mianowicie ekspozycja bloków produktów, uwzględniających producentów, lub - drugi - ekspozycja poszczególnych kategorii produktów, bardzo często grupująca je również z uwzględnieniem smaków . I tak np. herbaty owocowe grupowane są razem, a w kolejnym kroku - np. wszystkie herbaty owocowe malinowe ustawiane są obok siebie, i oczywiście jeszcze dodatkowo wielkościami opakowań - dodaje Maciej Rymski.

- Jestem zwolennikiem ekspozycji firmami producenckimi, natomiast obecnie można zaobserwować silny trend grupowania po produktach/smakach/wielkości opakowań, aczkolwiek stosowany jest głównie przez markety wielkopowierzchniowe. Dla handlu małopowierzchniowego, rekomenduję grupowanie po producentach.
Istotnym aspektem jest dobór asortymentu, przy którym najlepiej kierować się preferencjami konsumentów - podsumowuje national sales manager Teekanne.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA