PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Badanie: Jakie herbaty sprzedają się najlepiej?

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2019 14:38

Z badania przeprowadzonego przez markę Czas na Herbatę wynika, że obecnie najpopularniejszą herbatą w Polsce jest zielona, po którą w ostatnim roku sięgało 50% ankietowanych. Na drugiej pozycji uplasowała się herbata czarna z wynikiem 43%, a na kolejnych owocowa (22%), czerwona pu-erh (14%), biała (11%) oraz żółta (3%).

Co ciekawe, badanie pokazało, że herbata czarna była częściej wybierana przez mężczyzn niż kobiety (52 do 39%), w przeciwności do herbaty zielonej, którą kobiety wybierały w 54% przypadków, a mężczyźni w 39%. Pewne rozbieżności widać także w odniesieniu do różnych rejonów Polski. We Wrocławiu, Trójmieście czy mniejszych miejscowościach (do 150 tysięcy mieszkańców) wygrywa herbata zielona z wynikami na poziomie 55, 47 i 48 procent. Na Śląsku natomiast wciąż faworytką jest odmiana czarna – jako ulubioną wskazało ją aż 47% ankietowanych.

Analizując preferencje Polaków wyraźnie widać, że traktujemy herbatę, jako ważny element swojego życia i większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez wypicia przynajmniej kilku filiżanek. Aż 32% ankietowanych wskazało bowiem, że ulubiony napój parzy 2 razy dziennie, ¼ robi to trzykrotnie w ciągu dnia, a 22% - cztery lub więcej razy.

Przeczytaj także:

Z badania przeprowadzonego wśród klientów firmy wynika, że 72% ankietowanych preferuje zakup herbaty w wyspecjalizowanych herbaciarniach. Na poszukiwania do hipermarketów udaje się 28% badanych, a do dyskontów – 8%. Wyniki te nieco różnią się na Śląsku, gdzie firmowe salony odwiedza 59% mieszkańców, hipermarkety 35%, natomiast 14% stawia na dyskonty. Zaskakująco mała grupa miłośników herbaty (średnio 5%, w tym 8% w Trójmieście, 5% na Śląsku, 4% we Wrocławiu i 3% w mniejszych miejscowościach) decyduje się na złożenie zamówienia przez Internet. Może to jednak wynikać z faktu, że aż 62% konsumentów jako główną przyczynę kupowania herbaty podało jej smak i zapach. Inne istotne powody sięgania po ten napar to – zdaniem ankietowanych – korzystne działanie dla zdrowia (średnio 27% odpowiedzi, z czego aż 32% w mniejszych miejscowościach) i przyzwyczajenie (19%). Jeżeli chodzi o moment robienia zakupów to 41% badanych (w tym 47% we Wrocławiu, 40% w małych miastach i ok. 37% na Śląsku oraz w Trójmieście) decyduje się na wizytę w sklepie dopiero wtedy, gdy zabraknie im herbaty w domu, 38% działa pod wpływem impulsu i zakupy robi spontanicznie, a 14% planuje zakup z wyprzedzeniem w sytuacji, gdy herbaciana kompozycja ma być wręczona jako prezent.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Eliza 2019-07-22 11:21:46

    ""Z badania przeprowadzonego przez markę wynika, że średnio aż 72% ankietowanych preferuje zakup herbaty właśnie w wyspecjalizowanych herbaciarniach." - to mi zdecydowanie śmierdzi. :)"

    Dokładnie :D Chyba że to badanie było przeprowadzone wśród klientów tej sieci, to może jeszcze uwierzę. Ale to powinno być wyraźnie zaznaczone.

  • socj 2019-07-22 07:15:40

    "Z badania przeprowadzonego przez markę wynika, że średnio aż 72% ankietowanych preferuje zakup herbaty właśnie w wyspecjalizowanych herbaciarniach." - to mi zdecydowanie śmierdzi. :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7455
Ilość aktualnych ofert: 493979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.