Jak dbać o sprzedaż? Pięć głównych błędów sklepów spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2018 10:38

Jak dbać o sprzedaż? Pięć głównych błędów sklepów spożywczych Urszula Stałowska-Homa, Dyrektor Zarządzająca w spółce Gruppo Trade Service Polska Sp. z o.o., należącej do ASM Group S.A.

Na sukces sprzedaży sklepów spożywczych składają się różne czynniki. Ekspert ASM Group S.A. wskazuje podstawowe obszary ryzyka, na których powinna skupić się redukcja strat i poprawa jakości funkcjonowania w tego typu placówkach.

Po pierwsze, merchandising

Właściciele placówek sprzedażowych muszą stale kontrolować ekspozycję na sklepowych półkach
i dbać o odpowiednią wizualizację. To szczególnie ważne w przypadku produktów świeżych, z krótkim terminem przydatności, takich jak na przykład nabiał. Jednym z popełnianych błędów
jest niestosowanie zasad FIFO (ang. first in first out) i FEFO (ang. first expired first out), co prowadzi
do chaotycznej i przypadkowej organizacji asortymentu. Dużym zaniedbaniem jest też nieregularna inwentura, która kończy się zaleganiem towaru na półkach.

Sklepy spożywcze w takich sytuacjach powinny zastosować rozwiązania w postaci organizacji promocji i przecen. Bardzo ważny jest też wybór miejsca ekspozycji produktów i lokowanie ich w odpowiedniej alei. Wszystko zależy od rotacji danego produktu  - podpowiada Urszula Stałowska-Homa, Dyrektor Zarządzająca w spółce Gruppo Trade Service Polska Sp. z o.o., należącej do ASM Group S.A. 

Po drugie, miejsce

Zaniedbania sklepów wynikają nie tylko z niewłaściwej ekspozycji produktu, ale również uszkodzeń sprzętów chłodniczych lub braku kontroli właściwej temperatury, co jest szczególnie istotne podczas bardzo wysokich temperatur w miesiącach letnich. Bezawaryjność urządzeń do przechowywania towaru gwarantuje utrzymanie ich wysokiej jakości oraz ciągłość sprzedaży.

Nie zawsze jednak pamięta się o odpowiedniej konserwacji półek chłodniczych. A tu, nawet najmniejsza usterka może spowodować całkowite wyłączenie tej części ekspozycji z przestrzeni handlowej na czas naprawy. Zdarzały się również naszym klientom problemy z dostawą prądu – idealnym wtedy rozwiązaniem są agregaty prądotwórcze. Brak odpowiedniego rozwiązania może oczywiście doprowadzić do zepsucia się towarów, które wymagają odpowiednich warunków do ich przechowywania – dodaje Urszula Stałowska-Homa.

Po trzecie, ilość zamówień

Zatowarowanie to ważny proces determinujący wskaźnik zysków i strat. Ułatwieniem, z którego korzystają większe sieci handlowe jest bazowanie na centralnych systemach zamówień, których głównym parametrem wyboru jest rotacja produktu. Jego wysoki stan zapasu oraz niska historia sprzedaży nie pozwolą danej placówce na kolejną dostawę. Należy to jednak uważnie kontrolować z poziomu pracownika, gdyż nawet najlepszy system może zawieść. W przypadku małych, lokalnych sklepów to jedyna forma weryfikacji, gdyż nie korzystają one z bardziej zaawansowanych systemów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.