Jak dbać o sprzedaż? Pięć głównych błędów sklepów spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2018 10:38

Jak dbać o sprzedaż? Pięć głównych błędów sklepów spożywczych Urszula Stałowska-Homa, Dyrektor Zarządzająca w spółce Gruppo Trade Service Polska Sp. z o.o., należącej do ASM Group S.A.

Na sukces sprzedaży sklepów spożywczych składają się różne czynniki. Ekspert ASM Group S.A. wskazuje podstawowe obszary ryzyka, na których powinna skupić się redukcja strat i poprawa jakości funkcjonowania w tego typu placówkach.

Błędami, jakie obserwujemy, zarówno w mniejszych, jak i w większych sklepach spożywczych,
są nieodpowiednie decyzje ilościowe czy produktowe na etapie realizacji zamówień. Brak kontroli nad procesami logistycznymi kończy się fatalnie, bo produkt nie sprzedaje się w założonych ilościach i ulega przeterminowaniu – ocenia Urszula Stałowska-Homa.

Po czwarte, transport

Istotnym etapem jest transport produktów do placówki handlowej. Ryzyko, jakie się z tym wiąże dotyczy m.in. warunków przewożenia towaru oraz jego ilości. Nieodpowiednia temperatura lub uszkodzenia mechaniczne sprawią, że produkty nie trafią do sprzedaży. 

Do zaniedbań dochodzi też na etapie przyjmowania towaru, gdy personelowi sklepu zdarza się nie sprawdzenie jego ilości. To potencjalnie najlepsza okazja na stanie się ofiarą oszustwa, które w przypadku sklepów wielkopowierzchniowych może przynieść nawet kilkutysięczne straty – komentuje Urszula Stałowska-Homa. Aby zapobiec takim działaniom warto wprowadzić procedury monitorujące i kontrolujące kierowców. Dzięki temu możliwa jest weryfikacja nieplanowanych postojów lub otwierania przestrzeni transportowej – dodaje.

Po piąte, pracownik

Udana rekrutacja to prawdziwy sukces, zarówno na poziomie indywidualnej placówki, jak i całej sieci handlowej. Dobry pracownik może mieć wpływ na wysokość sprzedaży oraz zadowolenie klientów,
a jego nastawienie - na częstotliwość robienia zakupów w danym lokalu. Nieuczciwy pracownik – generuje straty finansowe i wizerunkowe. Staje się złym przykładem dla współpracowników, co dalej odbija się na panującej atmosferze. Jak wynika z raportu Światowego Barometru Kradzieży w Handlu Detalicznym GRTD 2014-2015, aż 34% pracowników polskich placówek handlowych kradnie w miejscu pracy, co plasuje ich w czołówce najmniej uczciwych w Europie. Trudniej jest ich złapać na gorącym uczynku, niż klientów. Powodem kradzieży może być zła sytuacja materialna pracownika. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie solidnej rekrutacji, z uwzględnieniem rekomendacji ex pracodawcy osoby, którą chcemy zatrudnić.

Dla dużych przedsiębiorstw nie jest to znaczące obciążenie finansowe, jednak w przypadku sklepów detalicznych skutki kradzieży pracowniczej są bardzo odczuwalne. Jednym ze sposobów zapobiegania takim sytuacjom jest instalacja systemu monitoringu lub wprowadzenie oznaczeń produktów własnych - dodaje Urszula Stałowska-Homa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,98

  • Śr

    3,99

  • Min

    2,41

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8171
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.