Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG – jak go wybrać?

Autor: pr 20 lipca 2018 11:43

Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG – jak go wybrać? Fot. Shutterstock

Raporty Unii Europejskiej dotyczące strat żywności wskazują, że wynoszą one ponad 173 kg rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Za część z nich odpowiedzialna jest branża transportowa, m.in. za straty związane z uszkodzeniem towarów oraz wynikające z braku utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych. Z roku na rok rośnie liczba przepisów mająca poprawić unijne statystyki. Jak wybrać przewoźnika, by zminimalizować straty i obniżyć koszty?

Problem odpowiedniego transportu w branży spożywczej i towarów szybko psujących zyskuje na znaczeniu ponieważ, jak wynika z raportu „European Retail in 2018” opublikowanego przez GFK, sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych w 28 krajach Unii Europejskiej ma w tym roku wzrosnąć o ponad 2%. Polska plasuje się w czołówce tego zestawienia z rocznym przyrostem o 5,6%.

Kary za uchybienia w transporcie FMCG mają być coraz bardziej dotkliwe. Obecnie w przypadku realizacji międzynarodowego przewozu drogowego artykułów spożywczych z uchybieniem wymagań dla środka transportu nakładana jest najczęściej kara administracyjna w wysokości 8.000 zł. W procesie legislacyjnym są jednak projekty zapisów znacznie zaostrzające ten rodzaj kar. W przypadku przekroczeń normatywności już dziś nie jest rzadkością obciążenie przewoźnika drogowego karą w wysokości 15.000 zł, natomiast za naruszenia z zakresu umowy ADR w konsekwencji naszej krajowej ustawy o przewozie materiałów niebezpiecznych wynoszą po 5000 zł. Wynikają one z braku wiedzy przewoźników na temat postanowień umowy ADR i przekroczeń pojemności zbiorników stałych zasilających instalacje chłodzącą w pojazdach ze ścianami termoizolacyjnymi. Według obecnie obowiązujących przepisów całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie 500 litrów.

Kary to nie jedyne zmartwienie dla transportujących towary FMCG. Eksperci OCRK wskazują również na inne trudności, które często spotykają firmy realizujące transport FMCG. Są to m.in. problemy związane z dostarczeniem ładunku niespełniającego wymagań przydatności do spożycia, bądź też dostarczeniem do odbiorcy towaru, który nie spełnia jego jakościowych wymagań. Ważną kwestią jest też dostarczenie towaru z uchybieniem terminu awizacji rozładunku. Niejednokrotnie w takiej sytuacji odbiorcy celowo odkładają w czasie możliwość wykonania czynności rozładunkowych, realizując magazynowanie na środkach transportowych przewoźnika drogowego. Bardzo często opóźnienie dostawy i nieterminowe podstawienie pojazdu do załadunku, związane jest z obciążeniem przewoźnika dodatkowymi karami umownymi wskazanymi w zleceniu transportowym. To wszystko oczywiście podnosi koszty transportu i wpływa na ceny towarów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.