Poradnik: Dlaczego detaliści przenoszą się do chmury

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2017 13:07

Poradnik: Dlaczego detaliści przenoszą się do chmury fot. Shutterstock.com

Zmiany w branży retail następują znacznie szybciej niż w innych. Przedsiębiorcy są świadomi, iż wkraczają w erę cyfrowej transformacji, która obejmuje swoim zasięgiem zarówno małe, lokalne sklepiki, jak i duże sieci handlowe.

– Kluczem do sukcesu okazuje się chmura obliczeniowa. Platforma, która łączy możliwości nowoczesnych systemów ERP z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie analityki czy sztucznej inteligencji – mówi Daria Widerowska, Marketing & PR Manager, IT.integro - Nowe narzędzia pozwalają podnieść wydajność pracowników, jakość produktów i usług, usprawnić poziom komunikacji i współpracy oraz poszerzyć grupę lojalnych klientów – dodaje.

Dlaczego warto przenieść się do chmury?

Skalowalność
48% przedstawiciel retail wskazuje, że głównym powodem, dla którego zdecydowali się przenieść swój system do chmury jest skalowalność zasobów. Jest to szczególnie ważne w przypadku sezonowych wzrostów sprzedaży, np. przed świętami lub w czasie akcji promocyjnych itp. Dla tego typu firm, polecana jest chmura hybrydowa, która pozwala zachować pełną kontrolę danych oraz decydować gdzie będą przechowywane takie informacje jak dane transakcyjne czy dane wrażliwe klientów.

Elastyczność chmury hybrydowej
Według 2016 Right Scale Survey, aż 71% przedsiębiorców decyduje się na środowisko hybrydowe, dzięki któremu organizacje z branży retail mogą nie tylko skalować zasoby, ale także uniknąć poważnych wydatków, które byłyby nieodzowne do zapewnienia obsługi krótkotrwałych skoków zapotrzebowania – mówi Daria Widerowska.

Bezpieczeństwo transakcji
Dla 88% klientów, bezpieczeństwo transakcji ma fundamentalne znaczenie. Detaliści zdają sobie sprawę, że zachowanie najwyższych zasad bezpieczeństwa jest bazą ich działalności.

4. Dostęp do bogatych możliwości Internetu Rzeczy
Według badań 2017 Retail Vision Study, aż 70% przedstawicieli branży retail jest gotowych, by wprowadzić rozwiązania Internetu Rzeczy. 65 % detalistów zakłada, że do 2021 roku zainwestuje w technologie automatyzacji, służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu. Dodatkowo, aż 65% sprzedawców planuje wdrożyć innowacyjne usługi dostaw, a 80% wprowadzi personalizowane ścieżki zakupowe.

Zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja (AI)
Zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja pozwalają sprzedawcom przekształcać pozyskane dane w konkretne działania.

Możliwość personalizacji oferty
Aż 73% klientów woli kupować w sklepach, które oferują spersonalizowane podejście, zakupy, ścieżkę zakupową. – System ERP w chmurze zapewnia sprawną obsługę operacji, zarządzanie łańcuchem dostaw etc. Pozwala także na stworzenie spersonalizowanej ścieżki zakupowej – mówi Daria Widerowska - Dzięki zaawansowanym analizom, detaliści oferują swoim klientom polecane produkty, przewidują wielkość sprzedaży oraz oczekiwania odbiorców, podnosząc jednocześnie poziom lojalności nabywców – dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.