Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak budować półkę z herbatami

Autor: www.dlahandlu.pl 17 stycznia 2014 09:40

Poradnik: Jak budować półkę z herbatami

O zasadach, którymi powinien kierować się właściciel sklepu przy budowie ekspozycji herbat, mówi Maciej Rymski, national sales manager Teekanne.

- Najistotniejsze są dwa aspekty. Kategorie produktów, które powinny znaleźć się na półce według ich ważności, czyli spożycia w Polsce. Jeśli założymy, że herbaty czarne mają ponad 60 proc. udziału w rynku herbat w Polsce (włączając Earl Grey i herbaty czarne aromatyzowane), to w takiej proporcji powinny znaleźć się na półce. Odzwierciedla to wtedy zainteresowanie konsumentów. Dotyczy to również zobrazowanych poniżej pozostałych kategorii - i proporcji ich obecności na sklepowej półce - mówi Maciej Rymski.

- Druga rzecz to standardy ekspozycji. Istnieją dwa standardy ekspozycji, a mianowicie ekspozycja bloków produktów, uwzględniających producentów, lub - drugi - ekspozycja poszczególnych kategorii produktów, bardzo często grupująca je również z uwzględnieniem smaków . I tak np. herbaty owocowe grupowane są razem, a w kolejnym kroku - np. wszystkie herbaty owocowe malinowe ustawiane są obok siebie, i oczywiście jeszcze dodatkowo wielkościami opakowań - dodaje Maciej Rymski.

- Jestem zwolennikiem ekspozycji firmami producenckimi, natomiast obecnie można zaobserwować silny trend grupowania po produktach/smakach/wielkości opakowań, aczkolwiek stosowany jest głównie przez markety wielkopowierzchniowe. Dla handlu małopowierzchniowego, rekomenduję grupowanie po producentach.
Istotnym aspektem jest dobór asortymentu, przy którym najlepiej kierować się preferencjami konsumentów - podsumowuje national sales manager Teekanne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.