Poradnik: Jak przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta

Property News 18 stycznia 2018 10:20

Poradnik: Jak przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta Fot. Shutterstock.com

Tradycyjny handel zmienia się bardzo dynamicznie. Współczesne wyzwania dla branży handlowej sprawiają, że klient staje się centralną postacią walki sieci handlowych. Kupujący mogą spodziewać się tylko większego komfortu i nowych działań handlowców zdeterminowanych, aby przyciągnąć klientów.

Prognozy ekspertów wskazują, że w 2018 roku może zostać zamkniętych kilkanaście tys. sklepów. Handel napotyka nowe wyzwania, co szczególnie widać w dużej liczbie zamykanych obiektów w 2017 roku i bankructwach aż 50 sieci handlowych na całym świecie.

Handlowcy bronią się szukając nowych sposobów, aby przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta. Proces wiąże się z poszukiwaniem tego, czego kupujący oczekują najbardziej, a to prowadzi do komfortowej dla klienta sytuacji rodzącej wiele okazji. Oto pięć najbardziej prawdopodobnych strategii:

1. Więcej darmowych usług

Darmowe próbki, choć wciąż chętnie przyjmowane, są już passe. Obecnie klienci mogą spodziewać się darmowych terapii kosmetycznych, konsultacji czy kursów. Aby korzystać z tego typu usług nie trzeba nawet dokonywać zakupu. 

2. Dokładniejsze oferty i propozycje

Rynek handlowy adaptuje masowo sztuczną inteligencję, by dzięki gromadzonym danym móc pozwolić markom lepiej adresować oferty do klientów i dopasować się dokładnie do ich preferencji. Dla kupujących wiąże się to z krótszymi i efektywniejszymi wyprawami na zakupy. Alibaba używa systemu FashionAI - interaktywne ekrany proponują kolejne towary bazując na tym, co przymierza klient. Aplikacja działa bez kamery, jedynie ma podstawie informacji z metek.

3. Więcej za mniej czasu

Handlowcy zorientowali się już, że to czas jest obecnie najdroższą walutą. Dlatego zmieniane są formaty sklepów, pozwalając na wdrażanie takich pomysłów jak ekspresowe kolejki, nowy design usprawniający wizytę lub posiłki na wynos umieszczone przy wejściu. 

4. Więcej okazji

Sklepy zaczynają oferować specjalne ceny swoich produktów przy zakupie kilku sztuk, pojawiły się też oferty kupna wielu towarów w jednej cenie. Nowym pomysłem jest nielimitowany dostęp do towarów i usług sklepu w zamian za niewielką, stałą opłatę.

5. Mniej irytacji

Branża handlowa zdaje sobie sprawę, co doprowadza klientów do szału. Tu prym wiodą zwroty: Walmart stworzył specjalną aplikację, Mobile Express Returns, przy pomocy której klient wprowadza informacje i dokonuje szybkiego zwrotu przy ekspresowej kasie. Serwis Happy Returns obsługuje niezadowolonych z zakupów online klientów wielu sieci - jest darmowy i nie wymaga paragonów.

Więcej na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • wściekły klient 2018-01-19 01:58:42

    A mnie wpienia brak kas samoobsługowych!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,45

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane