Poradnik: Jaki system bezpieczeństwa zamontować w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 7 czerwca 2018 15:18

Poradnik: Jaki system bezpieczeństwa zamontować w sklepie Fot. Shutterstock.com

W polskiej branży retail rośnie znaczenie kompleksowego podejścia, w tym integracji dodatkowych usług, gwarantujących wyższy poziom bezpieczeństwa klientom oraz pracownikom obiektów handlowych. W przypadku obiektów handlowych kluczowe są dziś trzy systemy: monitoringu, antywłamaniowy oraz przeciwpożarowy.

Bezpieczny zawsze ubezpieczony

– Kamery działają w ramach jednej sieci, ale stosuje się tu różne urządzenia, w zależności od potrzeb. Na przykład w newralgicznych miejscach, przy kasach lub regałach ze szczególnie wartościowymi produktami, montuje się kamery IP, rejestrujące obraz w jakości HD. W innych miejscach mogą pracować kamery analogowe, w tym z detekcją ruchu – mówi Bartłomiej Woźniak z firmy IteCom, która specjalizuje się w systemach bezpieczeństwa.

Odpowiednio skonfigurowana sieć kamer pozwala personelowi sklepu i służbom ochrony monitorować całą powierzchnię obiektu, a  w razie potrzeby szybko reagować.

Systemy antywłamaniowe składają się z kolei z sieci czujników – podczerwieni, magnetycznych oraz dualnych, oraz sygnalizatorów akustyczno-dźwiękowych. Liczba, rodzaj i rozmieszczenie tego rodzaju urządzeń powinny być dostosowane do potrzeb i warunków konkretnych pomieszczeń i przestrzeni. Jak działa system antywłamaniowy? Po wykryciu naruszenia  uruchamiają się sygnalizatory, a czujniki przekazują sygnał do centrali alarmowej, czyli prawie zawsze do agencji ochrony. Nowoczesne systemy tego rodzaju kontroluje się dziś  zdalnie, przy pomocy aplikacji na urządzenia mobilne. W ten sposób system można uzbroić lub deaktywować, sprawdzić status, raporty itd.

Najmniejszy margines swobody pozostawiają systemy przeciwpożarowe. Muszą być wykonane zgodnie z projektem architektonicznym oraz przepisami prawa. Jeśli chodzi o dobór urządzeń, to obowiązuje zasada, by montować sprzęt sprawdzony i skuteczny.

Liczy się podejście kompleksowe

Jaki system bezpieczeństwa najlepiej sprawdzi się w obiekcie handlowym? Przy wyborze rozwiązań warto pamiętać, że w równym stopniu liczą się ich techniczna niezawodność, jak i efektywność w codziennej pracy sklepu. Na polskim rynku można zaobserwować, że operatorzy i właściciele sklepów o powierzchni ponad 50 mkw. wybierają dziś najczęściej rozwiązania kompleksowe, ułatwiające zarządzanie przedsiębiorstwem. Tendencja ta jest również bezpośrednią konsekwencją dążenia do optymalizacji procesów inwestycyjnych.

W modelu kompleksowym wykonawca najpierw projektuje cały system, następnie buduje lub uzupełnia sieć niskoprądową wraz z niezbędną infrastrukturą, dobiera optymalny dla danej powierzchni lub przestrzeni sprzęt, a także instaluje i konfiguruje urządzenia oraz niezbędne oprogramowanie. W zakres pełnej usługi wchodzi też pełne wsparcie serwisowe, co przekłada się na optymalizację kosztów eksploatacyjnych.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.