PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Programy lojalnościowe staną się wielokanałowe. Tak jak sklepy

Autor: mondaynews.pl 23 maja 2018 12:52

Programy lojalnościowe staną się wielokanałowe. Tak jak sklepy Fot. Shutterstock.com

Zdaniem Krzysztofa Łuczaka, prezesa zarządu firmy technologicznej Proxi.cloud zmieni się konstrukcja programów lojalnościowych. Staną się wielokanałowe. Oznacza to, że sklepy mogą wydawać tzw. plastiki jeszcze przez kilka lat. Będą to czynić z myślą o konsumentach, którzy są przyzwyczajeni do używania tego typu kart. Jednocześnie sprzedawcy będą przekonywali klientów do pozostawiania ich w domach i instalowania aplikacji, tłumacząc wynikające z tego korzyści.

Cyfrowy program lojalnościowy pozwala wszelkiego rodzaju sklepom zmieniać nagrody dla klientów w miarę upływu czasu, m.in. w zależności od sezonowości lub poziomu zapasów. Będąc źródłem informacji o konsumentach, odkrywa to, czego tak naprawdę chcą i kim są ci najaktywniejsi. Dzięki większemu kontekstowi i kontroli, marketerzy mogą lepiej wpływać na zachowania kupujących i spełniać ich oczekiwania. System sprawnie aktualizuje dane na temat użytkowników, m.in. dotyczące zmieniających się upodobań i potrzeb.

Zaoferowanie klientom aplikacji jest szybsze i łatwiejsze, niż tłoczenie tradycyjnej karty, którą trzeba wydawać każdemu klientowi z osobna. Dodatkowo panująca tzw. ślepota reklamowa wiąże się z tym, że obecnie ludzie ignorują tego rodzaju przekazy, nakłaniające ich do zakupów. Natomiast są mocno przywiązani do swoich telefonów. Szacuje się, że typowy użytkownik smartfonu zerka do niego ok. 1300 razy w tygodniu. W porównaniu z komputerem, telefon komórkowy daje więcej możliwości interakcji z klientem. 

Według międzynarodowego raportu firmy doradczej Deloitte Touche Tohmatsu Limited z 2017 roku, w naszym kraju poziom penetracji rynków wynosi ok. 80%, przy czym jakikolwiek telefon komórkowy ma aż 94% Polaków. Z opracowania wynika również, że ponad jedna trzecia konsumentów na całym świecie sprawdza swoją komórkę w ciągu pięciu minut po przebudzeniu. Dlatego trzeba być widocznym dla klientów na ich wyświetlaczach. Z początkiem dnia klient może zaplanować swoje zakupy, ale też zapamiętać najwięcej szczegółów dotyczących akcji promocyjnej, bo informacja trwalej zapisuje się w świadomości wypoczętej osoby.

Z kolei, dzięki dodatkowym narzędziom, tj. geolokalizacji i technologii beacon sklep wie, że w jego okolicy znajduje się klient i może natychmiast go do siebie przyciągnąć. Wówczas powinien wysyłać mu odpowiedni komunikat, np. o nagrodzie za zakupy dokonane danego dnia w konkretnym dziale lub o dodatkowych punktach w zamian za wizytę w ciągu najbliższej godziny. Nie byłoby to możliwe bez aplikacji uruchomionej przez sieć handlową. 

Już teraz wiele sklepów potrafi znaleźć swoich klientów w bazach danych, nawet gdy nie mają przy sobie plastikowych kart lojalnościowych. Z kolei te sieci, które nie chcą naliczać punktów za dokonane zakupy bez okazania dowodu uczestnictwa w programie, sporo tracą. Brak nagrody za nabycie produktu działa wręcz odstraszająco na kupującego, który jest przyzwyczajony do odnoszenia korzyści z zakupów. Nie chce ich robić „na darmo”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,98

  • Śr

    4,70

  • Min

    3,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7455
Ilość aktualnych ofert: 493979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.