Przedświąteczne akcje promocyjne to szansa na pozyskanie nowych klientów

dlahandlu.pl 30 listopada 2017 14:56

Przedświąteczne akcje promocyjne to szansa na pozyskanie nowych klientów fot. Shutterstock

Dobrze zorganizowana przedświąteczna akcja promocyjna przekłada się na wzrost sprzedaży nie tylko w danym momencie, ale działa długoterminowo, budując u konsumenta przywiązanie do marki. Tym samym wymiernie wpływa na wyniki sprzedażowe, także wówczas kiedy z hipermarketów znikną już świąteczne ozdoby – mówi Przemysław Bogdański, członek zarządu spółki OEX Cursor, specjalizującej się w działaniach wspierających sprzedaż.

Akcje promocyjne to także szansa na pozyskanie nowych klientów, którzy nigdy nie mieli do czynienia z marką. Szansa wypróbowania, dotknięcia, oceny smaku czy zapachu produktu zwiększa skłonność do dokonania zakupu. Dużą rolę odgrywa także doradztwo w punktach sprzedaży. Warto podsuwać pomysły, inspirować i edukować konsumentów, ale też szczegółowo informować o składzie produktów czy ich popularności w danej grupie wiekowej. Klienci będą wówczas wiązać z marką pozytywne doświadczenia i chętniej sięgną po dany produkt także przy kolejnych zakupach.

Działania promocyjne w punktach sprzedaży powinny przede wszystkim skutecznie angażować uwagę konsumentów. Duże nasilenie takich akcji w grudniu powoduje, że w tym czasie trudniej  dotrzeć z przekazem do grupy docelowej. Firmy organizujące promocje coraz częściej decydują się na niestandardowe rozwiązania, które działają dużo efektywniej niż klasyczna animacja produktów.

- Od kilku lat obserwujemy trend angażowania konsumentów w działania, które budują brand love. Przykładami takich akcji mogą być warsztaty dekorowania pierników, możliwość zrobienia zdjęć z Mikołajem na tle świątecznej scenerii czy multimedialny pokaz fajerwerków – dodaje Przemysław Bogdański.

Przygotowanie świątecznych akcji promocyjnych warto zaplanować z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Pozwoli to nie tylko lepiej przygotować się do takich działań, ale także efektywniej wykorzystać ich potencjał.

- Działania promocyjne należy konsultować z sieciami handlowymi. Jeśli zrobimy to z dużym wyprzedzeniem mamy większą szansę na dostęp do atrakcyjniejszej powierzchni sprzedażowej, a tym samym wyższą skuteczność dotarcia do konsumentów – mówi Przemysław Bogdański.

Z uwagi na znaczną ilość akcji promocyjnych w okresie przedświątecznym sieci handlowe coraz częściej ograniczają możliwość zajęcia zbyt dużej powierzchni przez jedną markę. W takim przypadku o sukcesie decyduje atrakcyjność konceptu (wygląd stoiska, ubiór ekipy czy mechanika akcji). To elementy, do których firmy zlecające organizację działań wspierających sprzedaż przywiązują coraz większą wagę.

Czas trwania akcji promocyjnych w okresie przedświątecznym powinien być dostosowany do specyfiki produktów. Innymi prawami rządzą się zabawki czy słodycze, a innymi fajerwerki, których większość konsumentów nie kupuje z dużym wyprzedzeniem. Istotne jest także dopasowanie działań do zwyczajów zakupowych grupy docelowej. To wszystko pozwoli zmaksymalizować rezultaty akcji, także w dłuższej perspektywie czasu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane