Przedświąteczne akcje promocyjne to szansa na pozyskanie nowych klientów

dlahandlu.pl 30 listopada 2017 14:56

Przedświąteczne akcje promocyjne to szansa na pozyskanie nowych klientów fot. Shutterstock

Dobrze zorganizowana przedświąteczna akcja promocyjna przekłada się na wzrost sprzedaży nie tylko w danym momencie, ale działa długoterminowo, budując u konsumenta przywiązanie do marki. Tym samym wymiernie wpływa na wyniki sprzedażowe, także wówczas kiedy z hipermarketów znikną już świąteczne ozdoby – mówi Przemysław Bogdański, członek zarządu spółki OEX Cursor, specjalizującej się w działaniach wspierających sprzedaż.

Akcje promocyjne to także szansa na pozyskanie nowych klientów, którzy nigdy nie mieli do czynienia z marką. Szansa wypróbowania, dotknięcia, oceny smaku czy zapachu produktu zwiększa skłonność do dokonania zakupu. Dużą rolę odgrywa także doradztwo w punktach sprzedaży. Warto podsuwać pomysły, inspirować i edukować konsumentów, ale też szczegółowo informować o składzie produktów czy ich popularności w danej grupie wiekowej. Klienci będą wówczas wiązać z marką pozytywne doświadczenia i chętniej sięgną po dany produkt także przy kolejnych zakupach.

Działania promocyjne w punktach sprzedaży powinny przede wszystkim skutecznie angażować uwagę konsumentów. Duże nasilenie takich akcji w grudniu powoduje, że w tym czasie trudniej  dotrzeć z przekazem do grupy docelowej. Firmy organizujące promocje coraz częściej decydują się na niestandardowe rozwiązania, które działają dużo efektywniej niż klasyczna animacja produktów.

- Od kilku lat obserwujemy trend angażowania konsumentów w działania, które budują brand love. Przykładami takich akcji mogą być warsztaty dekorowania pierników, możliwość zrobienia zdjęć z Mikołajem na tle świątecznej scenerii czy multimedialny pokaz fajerwerków – dodaje Przemysław Bogdański.

Przygotowanie świątecznych akcji promocyjnych warto zaplanować z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Pozwoli to nie tylko lepiej przygotować się do takich działań, ale także efektywniej wykorzystać ich potencjał.

- Działania promocyjne należy konsultować z sieciami handlowymi. Jeśli zrobimy to z dużym wyprzedzeniem mamy większą szansę na dostęp do atrakcyjniejszej powierzchni sprzedażowej, a tym samym wyższą skuteczność dotarcia do konsumentów – mówi Przemysław Bogdański.

Z uwagi na znaczną ilość akcji promocyjnych w okresie przedświątecznym sieci handlowe coraz częściej ograniczają możliwość zajęcia zbyt dużej powierzchni przez jedną markę. W takim przypadku o sukcesie decyduje atrakcyjność konceptu (wygląd stoiska, ubiór ekipy czy mechanika akcji). To elementy, do których firmy zlecające organizację działań wspierających sprzedaż przywiązują coraz większą wagę.

Czas trwania akcji promocyjnych w okresie przedświątecznym powinien być dostosowany do specyfiki produktów. Innymi prawami rządzą się zabawki czy słodycze, a innymi fajerwerki, których większość konsumentów nie kupuje z dużym wyprzedzeniem. Istotne jest także dopasowanie działań do zwyczajów zakupowych grupy docelowej. To wszystko pozwoli zmaksymalizować rezultaty akcji, także w dłuższej perspektywie czasu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    8,73

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.