Rekrutacja wewnętrzna i employer branding sposobem na problemy z brakiem pracowników

Autor: pr 16 lipca 2018 15:29

Rekrutacja wewnętrzna i employer branding sposobem na problemy z brakiem pracowników fot. Shutterstock

Rekordowo niskie bezrobocie w Polsce (3,8 proc. na koniec maja 2018 r. – wg danych Eurostatu) to dla pracodawców paradoksalnie nie powód do radości. Oznacza bowiem, że pozyskiwanie kandydatów do pracy staje się prawdziwym wyzwaniem, także finansowym. Tymczasem najtańsza forma pozyskiwania wykwalifikowanej kadry jest w zasadzie pod ręką. To rekrutacja wewnętrzna: efektywna, a przede wszystkim niemal bezkosztowa. Pod warunkiem, że wykorzysta się odpowiednie narzędzia, które pozwolą ją zaplanować.

Z raportu „Employer Branding w Polsce 2018” wynika, że rośnie odsetek firm, które posiadają strategię employer brandingową – w ostatnim roku takie deklaracje złożyła ponad połowa badanych przedsiębiorstw. Znacząca część (35%) deklaruje, że ich strategia wymaga jednak rozbudowy. Być może dobrym kierunkiem (w kwestii skutecznych metod pozyskiwania specjalistów) jest wdrożenie rozwiązań wspierających rekrutację wewnętrzną. Dobrze prowadzony projekt rekrutacji wewnętrznej to w końcu:

· niższe koszty rekrutacji,

· efektywne wspieranie rozwoju pracowników,

· motywowanie pracowników,

· budowanie lojalności zespołu,

· uporządkowanie zakresów obowiązków i kompetencji stanowiskowych,

· efektywne zarządzanie programem szkoleń pracowniczych.

Stosuj obiektywne kryteria oceny pracownika

Menedżer, chcąc rozważyć kandydatów na wolne stanowisko spośród członków swojego zespołu, staje przed trudnym zadaniem. Przede wszystkim dlatego, że awans jednego pracownika może wiązać się z poczuciem zawodu u pozostałych. „Z tego właśnie powodu warto korzystać z narzędzi, które dostarczają obiektywnych przesłanek. Na przykład SuccessFactors SAP umożliwia menedżerom ocenę wydajności pracowników w oparciu o różne kryteria, w tym o opinie osób zarówno z zewnątrz, jak i z organizacji. Co ważne, a przede wszystkim wygodne, po przeprowadzeniu analizy wydajności (wg takich kryteriów, jak: opinie innych, ocena przełożonego, ocena roczna, ocena roczna własna, itp.) system sam tworzy klasyfikację pracowników (w matrycy potencjału/wydajności)” – wyjaśnia Adam Panuchno, ekspert z zakresu SuccessFactors w Quercus, firmie zajmującej się wdrożeniami SAP w obszarze HR.

Oceniaj ryzyko utraty pracownika

System pozwala również utworzyć ranking pracowników i ich kompetencji rdzennych, wymaganych w przedsiębiorstwie lub kompetencji konkretnych, wymaganych na danym stanowisku/w danej roli. Dzięki dostępnym analizom można sprawdzić również, w przypadku którego pracownika istnieje największe ryzyko jego utraty, i w jaki sposób wpłynęłoby to na funkcjonowanie działu lub firmy.

  • Filip 2018-08-18 16:58:33

    Sytuacja z pracownikami raczej nie nastraja pozytywnie i nie zanosi sie na poprawę. My od maja realizuje projekt rekrutacji we współpracy z agencją hr WorkRoom na zasadach outsourcingu, zeby usprawnic sam proces rekrutacji, ale i wreszcie zatrudnic odpowiednich ludzi na odpowidnie stanowisko. O to przecież chodzi w efektywnej pracy

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.