PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Rekrutacja wewnętrzna i employer branding sposobem na problemy z brakiem pracowników

Autor: pr 16 lipca 2018 15:29

Rekrutacja wewnętrzna i employer branding sposobem na problemy z brakiem pracowników fot. Shutterstock

Rekordowo niskie bezrobocie w Polsce (3,8 proc. na koniec maja 2018 r. – wg danych Eurostatu) to dla pracodawców paradoksalnie nie powód do radości. Oznacza bowiem, że pozyskiwanie kandydatów do pracy staje się prawdziwym wyzwaniem, także finansowym. Tymczasem najtańsza forma pozyskiwania wykwalifikowanej kadry jest w zasadzie pod ręką. To rekrutacja wewnętrzna: efektywna, a przede wszystkim niemal bezkosztowa. Pod warunkiem, że wykorzysta się odpowiednie narzędzia, które pozwolą ją zaplanować.

- Taka wiedza pozwoli przygotować się na taką sytuację oraz – co ważne w dzisiejszych, trudnych dla pracodawców czasach – zawczasu podjąć działania ograniczające to ryzyko. Być może pracownik, którego wskazuje system, posiada już zbyt wysokie kwalifikacje na dane stanowisko i warto go awansować lub – do czego też mamy wgląd – w ramach szkoleń pracowniczych rozwinął kompetencje, które przydadzą się na innym stanowisku, więc warto go przesunąć – podpowiada specjalista Quercus.

Rozmowa (ustalenie planów oraz oczekiwań takiej osoby) pozwoli w wielu przypadkach, zwłaszcza tych, za którymi nie stoją emocje – przekonać ją do pozostania w firmie. Jeśli to się nie uda, menedżer zawczasu wie, na jakim stanowisku może potencjalnie pojawić się wakat i poszukać wśród pozostałych członków zespołu osoby o najlepszych kompetencjach.

Świadomie planuj szkolenia dla pracowników

Ocena kompetencji pracowników w zespole ma jeszcze jedną zaletę – pozwala na identyfikację braków kompetencyjnych, a więc na zaplanowanie takich szkoleń, które nie tylko zniwelują te luki, ale i przygotują personel do zmian stanowiska pracy. Zaś najlepsi pracownicy mogą zostać nominowani do grup talentów, czyli zestawienia pracowników, którzy mogą objąć inne/wyższe stanowiska wraz ze wskazaniem, czy już są na to gotowi, czy też będą przygotowani za jakiś czas (ale warto ich brać pod uwagę podczas wewnętrznej rekrutacji).

To ostanie narzędzie przydaje się również rekruterom, którzy – poszukując kandydata na dane stanowisko – mogą korzystać z danych dotyczących potencjału rekrutacji wewnętrznej. „Mają oni możliwość wyszukiwania talentów według różnorodnych kryteriów. Im bardziej rozbudowana baza tych zmiennych, tym bardziej szczegółową informację zwrotną można otrzymać i tym lepsze dopasowanie potencjalnego kandydata do wymagań kompetencyjnych dla danego stanowiska pracy” – wyjaśnia Adam Panuchno z Quercus. „System automatycznie przygotowuje listę, która dostarcza informacji, w jakim stopniu kompetencje posiadane przez danego kandydata odpowiadają profilowi pracownika określonemu dla danego stanowiska”. Dzięki standaryzacji kryteriów łatwiejsze staje się również porównanie kilku osób.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • Filip 2018-08-18 16:58:33

    Sytuacja z pracownikami raczej nie nastraja pozytywnie i nie zanosi sie na poprawę. My od maja realizuje projekt rekrutacji we współpracy z agencją hr WorkRoom na zasadach outsourcingu, zeby usprawnic sam proces rekrutacji, ale i wreszcie zatrudnic odpowiednich ludzi na odpowidnie stanowisko. O to przecież chodzi w efektywnej pracy

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,49

  • Śr

    16,92

  • Min

    10,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6783
Ilość aktualnych ofert: 460630

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.