Sześć najważniejszych błędów, jakich powinniśmy unikać promując markę w internecie

Autor: Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo 24 kwietnia 2019 10:25

Sześć najważniejszych błędów, jakich powinniśmy unikać promując markę w internecie Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo

Nie da się wskazać wszystkich błędów, jakich powinniśmy unikać. Zupełnie inaczej będą wyglądać działania prowadzone w Google, inaczej na YouTube, a jeszcze inaczej na Facebook. Nawet jeśli każdy z tych elementów będzie dotyczył tego samego produktu i tej samej akcji promocyjnej. Czego koniecznie należy się wystrzegać? Radzi Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo.

1. Unikaj skoncentrowania się tylko na jednym kanale promocji

To częsty błąd, który powoduje, że kontakt z odbiorcami jest mocno ograniczony. Jesteśmy tylko mignięciem, które nie wzbudza chęci posiadania produktu, które nie przywiązuje do marki. Wystarczy spojrzeć na to w jaki sposób ludzie konsumują media. Praktycznie większość czasu korzystamy z dwóch ekranów: smartfon i komputer, lub smartfon i telewizor. Natomiast jeśli korzystamy tylko ze smartfona, to jednocześnie realizujemy na nim kilka lub kilkanaście czynności, korzystając z kilku aplikacji jednocześnie, a przy tym wszystkim rozmawiając z babcią o pierogach na święta i międzyczasie czytając jakiś artykuł o rodzaju kurtek wiosennych…

2. Ogranicz ilość kanałów komunikacji na starcie

Zanim zdecydujemy się na włączenie nowej formy promocji zastanówmy się, czy będziemy w stanie wykorzystać jej potencjał. Martwy profil w portalu społecznościowym, blog bez artykułów czy kanał na YouTube bez filmów, mogą zadziałać tylko na naszą niekorzyść.

3. Uruchomienie kampanii bez dobrego poznania grupy docelowej

Nie chodzi o to by wiedzieć „mniej więcej”. To może wystarczało kiedyś, przy planowaniu emisji reklam TV, czy prasie. Internet daje ogromne możliwości targetowania reklam. Możemy bardzo szczegółowo wybrać komu i kiedy chcemy wyświetlić naszą reklamę. Jednak aby to zrobić, musimy dobrze znać naszą grupę docelową, jej wiek, płeć, zainteresowania, sposób wykorzystania mediów, język jakim się posługuje, z kim nas porównuje, jakim językiem się posługuje, gdzie się bawi, gdzie uczy, czym się interesuje. Jak zachowanie grupy docelowej może nam zaszkodzić, czy musimy się liczyć z hejtem, sytuacją kryzysową? Każdy taki szczegół pozwala na lepsze dopasowanie komunikatu reklamy i wyświetlenie go we właściwym momencie. Produkty dla młodych mam najlepiej promować dopiero kiedy ich maluchy pójdą spać. Imprezowe przekąski w czwartek oraz piątek wieczorem. Produkty fit w poniedziałek, kiedy w głowie szumi nam jeszcze sobotnia impreza, a sumienie podpowiada zmianę trybu życia.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    3,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7715
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.