Trzy wyzwania podczas modernizacji galerii handlowej

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2018 10:02

Trzy wyzwania podczas modernizacji galerii handlowej Galeria Madison w Gdańsku, fot. materiały prasowe

Przebudowa działającego centrum handlowego to jeden z najbardziej skomplikowanych procesów rewitalizacyjnych. Prace muszą być prowadzone w sposób niewidoczny dla klientów galerii i nieuciążliwy dla najemców. Na kompleksowy remodeling zdecydowała się Galeria Madison w Gdańsku, remontowana przez Tétris.

Decyzja ta wpisuje się w zmiany zachodzące na rynku: - W minionym roku w Polsce pojawiło się ok. 500 tys. mkw. nowych powierzchni handlowych. Około jedną czwartą z nich stanowią przestrzenie remontowane lub rozbudowywane. Łącznie otwarto ok. 15 nowych galerii handlowych. To pokazuje, z jak wielką konkurencją muszą się liczyć działające dziś obiekty. Decyzje o remontach i niespotykana wcześniej kreatywność w tworzeniu nowych przestrzeni są efektem walki o utrzymanie klienta, który do centrum handlowego nie przychodzi już tylko po zakupy – wyjaśnia Łukasz Kalinowski, ekspert w zakresie aranżacji powierzchni handlowych z firmy Tétris.

Kiedy decydować się na remont?
Dla większości centrów handlowych przebudowy i zmiany designu stanowią nieustanny proces. Większe remonty realizowane są zwykle co 4-5 lat, natomiast kompleksowe rewitalizacje należą raczej do rzadkości.

W tym kontekście Galeria Madison jest ciekawym przykładem. Jest to średniej wielkości centrum handlowe, zlokalizowane w samym centrum Gdańska, w sąsiedztwie Starówki. Inwestor zdecydował się na kosztowny krok – jednorazowe przebudowanie całego wnętrza obiektu, a następnie fasady. Rewitalizacja działającego obiektu wielkości ok. 30 tys. mkw. niesie ze sobą pewne wyzwania.

Aranżacja wnętrza galerii prowadzona jest w nowatorskim modelu autorstwa Tétris. Ekipy budowlane rozpoczynają prace o 22.00, aby przed otwarciem sklepów o 9.00 oddać wysprzątaną i częściowo odremontowaną przestrzeń. Każde piętro realizowane jest jako odrębny projekt, co oznacza, że ekipy podwykonawców tych samych robót (np. tynki, posadzki, elektryka) nie są ze sobą powiązane, dzięki czemu prace posuwają się szybciej.

Pierwsze wyzwanie: współpraca z najemcami
– Komfort i zadowolenie najemców są zawsze jednym z głównych priorytetów – tłumaczy Łukasz Kalinowski z Tétris kierujący pracami remontowymi. – Dla najemcy kluczowe znaczenie ma niezakłócone prowadzenie działalności i umożliwienie klientom ciągłego dostępu do lokalu – dodaje Kalinowski.

W relacjach z najemcami najważniejsze są dwa aspekty: dobra komunikacja i szybkie wykonanie prac technicznych. Dobra komunikacja oznacza, że przed rozpoczęciem prac należy wyjaśnić najemcom, jakie korzyści przyniesie im remodeling. Druga kwestia to szczegółowe informowanie o zakresie i czasie prowadzonych prac.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.