Trzy wyzwania podczas modernizacji galerii handlowej

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2018 10:02

Trzy wyzwania podczas modernizacji galerii handlowej Galeria Madison w Gdańsku, fot. materiały prasowe

Przebudowa działającego centrum handlowego to jeden z najbardziej skomplikowanych procesów rewitalizacyjnych. Prace muszą być prowadzone w sposób niewidoczny dla klientów galerii i nieuciążliwy dla najemców. Na kompleksowy remodeling zdecydowała się Galeria Madison w Gdańsku, remontowana przez Tétris.

– Mamy świadomość, że żadna zmiana w grafiku nie wchodzi w grę – ani przyspieszenie, ani opóźnienie. Zwykle osobiście odwiedzamy najemców przed realizacją kolejnego etapu, szczegółowo informując o zakresie prac. Wiele sklepów realizuje dostawy w nocy, dopasowujemy więc swoje harmonogramy tak, aby nie było kolizji – mówi Łukasz Kalinowski z Tétris.

Drugie wyzwanie: podwykonawcy i prowadzenie prac
Klient wchodząc do centrum musi zastać estetyczną przestrzeń. Żeby taki stan osiągnąć, niezbędna jest bardzo sprawna koordynacja ekip remontowych. Podczas rewitalizacji otwartego obiektu najważniejsze jest jak najszybsze oddanie danego fragmentu przestrzeni na przykład korytarza lub konkretnie wytyczonej części wspólnej. Wszystkie ekipy umawiane są jedna po drugiej, aby w ciągu jednej nocy zakończyć wszystkie prace w danym miejscu. Łącznie na budowie znajduje się często nawet 160 osób wykonujących na różnych piętrach te same rodzaje prac.

– Nawet w trakcie wymiany posadzek nie musimy zamykać ciągów komunikacyjnych. Stosujemy specjalne techniki cięcia elementów, tak aby przyspieszyć proces i nie zakurzyć przestrzeni – dodaje Łukasz Kalinowski. W galerii nie można też pozwolić sobie na czasowe wyłączenie żadnego z systemów, na przykład przeciwpożarowego. Najpierw składany jest więc „na sucho” cały nowy element, np. pętle przeciwpożarowe, a następnie dokonuje się ich szybkiej wymiany.

Istotne zadanie stanowi odnowienie przestrzeni wokół wysp handlowych w częściach wspólnych. Na 5 000 mkw. powierzchni wspólnej Galerii Madison znajduje się ich około 15. Każda z nich była w ciągu jednej nocy przenoszona. Miejsce które zajmowała było remontowane, a nad ranem wyspa wracała do swojej lokalizacji i mogła funkcjonować bez zakłóceń, obsługując klientów w nowej aranżacji.

Trzecie wyzwanie: klienci
– Galeria handlowa to żywy organizm – rośnie i rozwija się dzięki ciągłym zmianom, żeby lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów. Prowadzenie prac modernizacyjnych czy rearanżacja przestrzeni w działającym obiekcie, tak aby były one jak najmniej uciążliwe dla klientów, stanowi wyzwanie zarówno dla zarządcy, jaka i wykonawcy prac – tłumaczy Łukasz Kalinowski.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 1201
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.