POS TV - telewizja w sklepie

Autor: Call2Action/Dyrektor Biura Reklamy/Tomasz Sieniutycz 24 lutego 2009 13:34

POS TV (POINT OF SALE TELEVISION) to telewizja zlokalizowana w sklepach lub innych miejscach, będących w bezpośredniej bliskości punktów sprzedaży. POS TV dociera z przekazem do potencjalnego konsumenta w miejscu, gdzie bardzo często podejmuje on decyzję o zakupie (badania amerykańskie pokazują, że 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepie).

Nie jest to zatem przypadek, że medium to rozwija się z zawrotną szybkością. Dane z rynku brytyjskiego pokazują, że w ciągu ostatnich trzech lat liczba monitorów zainstalowanych w sklepach spożywczych, galeriach handlowych, bankach, salonach kosmetycznych i wielu innych punktach zakupu towarów bądź usług, wzrosła z 3.000 do 150.000 monitorów. Podobnie dzieje się w innych krajach, także w Polsce. Spadek cen monitorów LCD oraz komponentów do instalacji sieci POS TV sprawiły, że dziś prawie każdy punkt sprzedaży może pozwolić sobie na uruchomienie swojej własnej „telewizji".

Zanim podejmiemy decyzję o instalacji nośników multimedialnych w naszym punkcie sprzedaży, warto odpowiedzieć sobie na pozornie proste pytanie - po co to robimy? Czy przeważa aspekt wizerunkowy, informacyjny czy biznesowy? A może da się połączyć wszystkie wymienione cele? Właściciel jednego sklepu bądź niewielkiej sieci sprzedaży powinien skoncentrować się raczej na podniesieniu atrakcyjności sklepu oraz zamieszczaniu informacji o oferowanych w sklepie produktach. W odczuciu konsumentów sklep będzie bardziej atrakcyjny i nowoczesny, nośniki będą informować ich o promocjach, umilać stanie w kolejce, dostarczać bieżących informacji polityczno - społeczno lub prognozę pogody. Dużą rolę odgrywa charakter zawartości programowej.

Telewizja zlokalizowana w marketach wpływa na niższe koszty prowadzenia kampanii marketingowych (ograniczenie lub eliminacja produkcji oraz dystrybucji materiałów drukowanych) oraz zwiększenie elastyczności prowadzenia akcji promocyjnych (szybka i bezkosztowa wymiana komunikatów).

Czynnikiem mającym wpływ na planowanie kampanii reklamowych jest możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym do osób o niskiej konsumpcji mediów tradycyjnych. POS TV wpływa zatem pozytywnie na budowanie zasięgu kampanii, wzmacniając przekaz reklamowy, zwiększając wskaźniki znajomości spontanicznej i wspomaganej marki, co w konsekwencji przekłada się na decyzje zakupowe.

Duże sieci handlowe, w których zakupy robią setki tysięcy konsumentów, mogą pomyśleć także o zwiększeniu przychodów dzięki emisji reklam. Tak więc poza autopromocją oraz aspektem wizerunkowym mają szanse na wykreowanie nowego źródła przychodów. Warto jednak pamiętać, że rynek POS TV w Polsce dopiero raczkuje i inwestycje w tego typu nośniki należy rozpatrywać w dłuższym horyzoncie czasowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane