Promocja w miejscu sprzedaży

Autor: Catman-Polska/Senior Trener - Konsultant/Barbara Plackowska 25 lutego 2009 12:16

Do promocji w punkcie sprzedaży wykorzystywane są materiały reklamowe POS. Najczęściej jest to reklama wizualna statyczna, chociaż już niedługo będzie więcej ekranów LCD, ale także małych materiałów zmieniających treść informacji, wykorzystujących elementy fonii.

Materiały tego typu umieszczane są przez dwie strony zainteresowane sprzedażą. Z jed-nej strony przez właściciela obiektu handlowego, z drugiej strony przez producenta. Pro-ducenci są zainteresowani sprzedażą i promocją swoich wyrobów, a detalista rentownością całego asortymentu i stworzeniem atrakcyjnych w stosunku do konkurencji warunków sprzedaży dla klientów.

Cele stosowania POS, to:

  • Informacja handlowa
  • Komunikacja promocyjna
  • Komunikacja cenowa
  • Dekoracja

 

Komunikacja marketingowa w miejscu sprzedaży związana jest przede wszystkim z pro-mocją produktów będących w aktualnej sprzedaży. Główne zalety tego typu reklamy to:

  • zwiększenie widoczności produktów, poprzez np. danglery - stojące lub wiszące elementy reklamowe, które obracają się pod wpływem cyrkulacji powietrza; wobble-ry - małych rozmiarów plansze z logo lub wizerunkiem produktu na giętkim plasti-kowym ramieniu,
  • ułatwienie klientom wyboru towaru (producenta, marki) poprzez informację o poło-żeniu produktu na półce, np.: shelfblocker - rodzaj podstawek ustawionych na półce sklepowej służących do prezentacji towarów; shelf liner - listwa z logo firmy lub marki przyczepiana do brzegu półki regału
  • możliwość połączenia funkcji reklamy i promocji z możliwością ekspozycji towaru dające się powiązać z wybranym motywem kampanii reklamowej, np.: dyspenser,
  • nośnik przekazu reklamowego, np. lodówki, gabloty, szafy np. na kosmetyki, tzw. semipermanent permanent
  • możliwość umieszczenia na wózku sklepowym - cart wrap.

 

Materiały POS:

  • Uczulają klientów na obecność marki w miejscu sprzedaży
  • Zapewniają obecność marki w widocznym miejscu
  • Pomagają zlokalizować produkt w punkcie sprzedaży
  • Przekazują informację o produkcie np. parametry techniczne
  • Przekazują informację o działaniach promocyjnych firmy
  • Inicjują zakupy impulsowe
  • Przekazują informację o cenie produktu
  • Zmniejszają wahania klientów wywołane niepewnością
  • Wpływają na wyobrażenie o jakości produktu
  • Współtworzą image marki

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane