Ekspert: Co dziesiąta firma handlowa chce powiększać swoje zespoły

Autor: Katarzyna Pawlęga, ekspert rynku pracy w obszarze Consumer Goods & Retail w Manpower 29 kwietnia 2019 14:09

Ekspert: Co dziesiąta firma handlowa chce powiększać swoje zespoły Katarzyna Pawlęga, ekspert rynku pracy w obszarze Consumer Goods & Retail w Manpower

Najnowsze prognozy rekrutacyjne firm z sektora handlu detalicznego i hurtowego potwierdzają optymistyczną sytuację na rynku pracy w tej branży, a obecny kwartał upłynie pod znakiem zwiększonej rywalizacji o kadry.

W drugim kwartale bieżącego roku 13% pracodawców z sektora handlowego będzie powiększać swoje zespoły, tylko 1% planuje je redukować, 80% chce podtrzymać obecną liczbę pracowników, natomiast pozostałe 6% nie ma sprecyzowanych planów, co do zatrudnienia. Z danych tych wynika, że prognoza netto zatrudnienia dla handlu na drugi kwartał wynosi +12%. Porównując te dane do poprzednich okresów możemy zaobserwować nieznaczny wzrost o 1 punkt procentowy w stosunku do ubiegłego kwartału, gdzie prognoza wynosiła +11% i poprawę o 4 punkty procentowe w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, gdy odnotowano wskazania firm na poziomie +8%.

Prognozy rekrutacyjne firm potwierdzają również najnowsze dane dotyczące bezrobocia. W lutym 2019 roku stopa bezrobocia w Polsce wyniosła 6,1% i jest to najniższy lutowy wskaźnik bezrobocia zanotowany od 1991 roku. W lutym bez pracy pozostawało 1,018 mln osób i według Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki społecznej w nadchodzących miesiącach bezrobotnych będzie ubywać coraz szybciej.

Ciekawe wnioski płyną również z analizy danych o prognozie zatrudnienia w ujęciu historycznym. W ciągu ostatnich 5 lat sektor handlowy cały czas utrzymuje dodatni dwucyfrowy trend, jeśli chodzi o deklaracje wzrostu zatrudnienia. W większości analizowanych kwartałów odsetek firm handlowych planujących powiększać swoje zespoły jest wyższy niż ogółem odsetek pracodawców w Polsce prognozujących wzrosty zatrudnienia. Można z związku z tym wnioskować, że rynek pracy w sektorze handlowym już od dłuższego czasu jest w dobrej kondycji i cechuje go stabilność oraz odporność na wahania rynkowe. Jednocześnie jest to jeden z sektorów, który najbardziej mierzy się z niedoborem pracowników, głównie posiadających kompetencje sprzedażowe. Nie przewiduje się, że ta sytuacja szybko ulegnie zmianie. Pracodawcy mając świadomość trudności w dalszym ciągu powinni być gotowi na oferowanie konkurencyjnych wynagrodzeń, uatrakcyjnianie oferty benefitów pozapłacowych odpowiadających na realne potrzeby pracowników oraz oferowanie precyzyjnej ścieżki rozwoju zawodowego. Działania firm w kierunku budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer brandingu, zarówno zewnętrznego dla potencjalnych pracowników jak i wewnętrznego dla obecnie zatrudnionych, zdecydowanie powinny stać się standardem dla firm chcących zapewnić sobie odpowiedni kapitał ludzki dla realizacji celów biznesowych.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Jordan 2019-04-30 13:51:17

    To stąd ten zwiększony import ryżu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7094
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.