Raport: Już czas, by detaliści rozpoczęli przygotowania do świątecznej sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 9 sierpnia 2018 10:15

Raport: Już czas, by detaliści rozpoczęli przygotowania do świątecznej sprzedaży Fot. Shutterstock.com

W swoim najnowszym raporcie „Festive Season” platforma reklamowa Criteo pokazuje, że konsumenci rozpoczynają zakupy świąteczne wcześniej niż kiedykolwiek i przedstawia TOP 7 trendów dla marketerów, by mogli wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich klientów

Choć mówienie o świętach Bożego Narodzenia w środku sezonu wakacyjnego może wydawać się dziwne, z marketingowego punktu widzenia to najwyższy czas, aby sprzedawcy i marki przygotowali się na to, co się wydarzy. W ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek odnotowały rekordowe wyniki, stając się jedną z najbardziej dochodowych świątecznych pór roku w historii. Również w Europie, w tym w Polsce, konsumenci chętnie wydawali na zakupy, a sprzedawcy wykazali się ogromnym entuzjazmem.

Z roku na rok moment kupowania prezentu wymyka się z tradycyjnych ram czasowych, a atmosferę świąt w sklepach stacjonarnych można poczuć tuż po Halloween. W ubiegłym roku statystyczny Polak wydał ponad 800 zł więcej na prezenty niż rok wcześniej (2016), a około 23% z nich zostało kupionych w listopadzie, między innymi w Czarny piątek. Criteo, w swoim raporcie „Festive Season” pokazuje globalne trendy zakupowe i zachowania konsumentów w 2017 roku i wskazuje, czego możemy się spodziewać w 2018 roku.

1. Świąteczne przeglądanie stron zacznie się wcześniej niż kiedykolwiek

Media społecznościowe, pop kultura, a nawet dostęp do bieżących wiadomości, znacznie ułatwiły śledzenie trendów prezentowych i sprawiły, że świąteczne zakupy wykroczyły poza swoje tradycyjne i utarte ramy czasowe. W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii John Lewis, Argos i wielu innych, zaczęli promować najlepsze oferty już na początku listopada zamiast poczekać na oficjalny Czarny Piątek. To spowodowało efekt kaskadowy, który z pewnością będzie kontynuowany w 2018 r. Kupujący będą szukać okazji już nie tylko w listopadzie, ale także w październiku.

2. Telefon komórkowy staje się bezpośrednim kanałem zakupowym

W większości regionów świata, w przypadku sprzedawców oferujących aplikacje do robienia zakupów, ruch mobilny stanowi obecnie ponad 50% transakcji online, a sprzedaż w aplikacji jest najwyższa. Aplikacje zakupowe generują również wyższe współczynniki konwersji - w niektórych krajach od 3 do 5 razy wyższe niż w przypadku internetu mobilnego. Na całym świecie udział transakcji w aplikacji wzrósł z 31% w czwartym kwartale 2016 r. do 46% w czwartym kwartale 2017 r., co wskazuje na ogólny wzrost o 48% r / r.

  • znicierpliwiony konsument 2018-08-10 12:48:27

    W sierpniu gdy 30 st. na dworze już powinno się wystawiać kozaki, płaszcze, swetry, czapki i szale. Obowiązkowo ustawione choinki i merry christmas!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,51

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.