Stock Polska: Trend premiumizacji na trwałe zagości w branży alkoholowej

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2018 10:05

Stock Polska: Trend premiumizacji na trwałe zagości w branży alkoholowej Na zdj. Ewa Markiton, fot. Stock Polska

- Polacy coraz częściej sięgają po alkohole premium. Większą uwagę skupiają na produktach jakościowych, bardziej ekskluzywnych - z górnych półek cenowych. To tzw. trend premiumizacji i wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach na trwałe zagości on w branży alkoholowej - mówi Ewa Markiton, szef marketingu w Stock Polska.

Jaki rodzaj alkoholu Polacy kupują w karnawale? Jakich tendencji w tym okresie spodziewa się Stock Polska w tym roku?
Jesteśmy przekonani, że konsumenci w tegorocznym karnawale postawią na alkohole smakowe.
W tym czasie Polacy często organizują przyjęcia i imprezy w domu. W związku z tym, konsumenci szukają takich rozwiązań i trunków, którymi samodzielnie mogą podjąć gości – ale
w atrakcyjny sposób. W klimat „domówek” idealnie wpisuje się jedna z najbardziej kolorowych marek – Lubelska. Z drugiej strony, dużą popularnością w tym okresie cieszą się także produkty z kategorii tzw. „brown spirits”. Ze szczególnym uznaniem spotyka się Jim Beam, który doskonale przyjął się na rynku polskim.

Które alkohole w ostatnim roku zyskały, które straciły?
Ostatni rok potwierdza, że Polacy coraz częściej sięgają po alkohole premium. Większą uwagę skupiają na produktach jakościowych, bardziej ekskluzywnych - z górnych półek cenowych. To tzw. trend premiumizacji i wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach na trwałe zagości on w branży alkoholowej. Jednocześnie wyraźnie maleje segment tańszych alkoholi czystych. Konsumenci po prostu śmielej sięgają po marki top premium – tam, rozsądna cena jest także adekwatna do bardzo dobrej jakości produktu. Przykładem jest Amundsen – wódka czysta, która odpowiednio schłodzona odsłania swój smak. Sprzedaż tego trunku z roku na rok jest wyższa. 

Jakie są rynkowe tendencje - co i dlaczego wybierają konsumenci?
Obserwujemy dynamiczny rozwój segmentu alkoholi smakowych ich udział w polskim rynku spirytusowym z roku na rok jest wyższy. To kolejny trend, któremu poświęcamy więcej uwagi.
W końcówce 2015 roku wprowadziliśmy na polski rynek markę Saska, która posiada aktualnie
w swoim portfolio 7 smaków, w tym wprowadzone jesienią 2017 smaki Wiśnia z Nutą Rumu i Pigwa, które zdobywają coraz szersze uznanie konsumentów. Wkrótce też pojawią się kolejne.
Wśród wyróżniających się tendencji na rynku alkoholowym warto zwrócić uwagę także na design opakowań. Polacy przywiązują wagę do estetyki produktu, jego jakości wzornictwa i historii za jaką stoi dany brand. W ubiegłym roku wypuściliśmy na rynek limitowaną edycję designerskiej butelki Stock Prestige Carbon inspirowanej wyglądem włókna węglowego. 
Polacy kochają również marki autentyczne – to kolejna rzecz, której nie sposób pominąć w obecnych trendach branży alkoholowej. Produkt, za którym stoi prawdziwa historia i styl przyciąga konsumenta. Takim przykładem z naszego portfolio jest Żołądkowa Gorzka, która czerpie wielowiekowych tradycji gorzelnictwa w Polsce. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.