Kampania "5 porcji warzyw, owoców lub soku" zaczyna przynosić efekty

Autor: portalspozywczy.pl 28 maja 2009 11:53

Po dwóch miesiącach prowadzenia kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku" jej znajomość zadeklarowało aż 41 proc. pytanych Polek. Przełożyło się to również na większe spożycie warzyw, owoców i soków.

Badania przeprowadzone przez IQS & QUANT Group na ogólnopolskiej próbie 300 kobiet w wieku 25 - 49 lat posiadających dzieci w wieku 3 - 13 lat, po kilku tygodniach intensywnych działań edukacyjnych prowadzonych przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wskazują na wzrost świadomości Polek w kwestii konieczności spożywania warzyw i owoców oraz picia soków.

Nastąpił wyraźny wzrost spożywania soku przez dzieci w porównaniu z pomiarem z grudnia 2008: z 19 proc. na 30 proc. W deklaracjach matek występuje również tendencja do zastępowania owoców i warzyw sokiem (wzrost z 64 do 69 proc.). Bez wątpienia coraz częściej zdajemy sobie sprawę z wygody takiej formy, jaką dają nam właśnie soki. Doskonale pokazuje to przykład matek dających je dzieciom do szkoły jako formę owocu - ich liczba wzrosła (z 7 proc. do 15 proc.).

Aż 30 proc. matek podaje dzieciom sok jako najlepszą formę spożycia owocu i jest to deklarowana, druga najpowszechniejsza postać spożycia owoców. Oprócz wzrostu spożycia soku, w badanej próbie zaobserwowany został, zarówno wśród matek jak i dzieci, wzrost częstości jadania sałatek warzywnych wiosną w porównaniu z pomiarem zimowym. Z 33 na 43 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane