Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

Autor: wirtualnemedia.pl 9 marca 2009 09:56

Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu może być odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności u konsumentów. Dlatego Cadbury chce chronić swój kolor.

Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawami dotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogers wynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor za ważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasło reklamowe, krój czcionki czy kształt logo.

U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorów wykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami, których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjet i Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.

W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy aby spróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Z wymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynie Cadbury.

"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na marki emocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jest świadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu na zmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnik Withers & Rogers.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane