Komisja Etyki Reklamy: Reklama Hoop Coli trywializuje zdradę

Autor: wirtualnemedia.pl 16 października 2013 11:05

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot Hoop Coli z Wilqiem pokazujący, jak mężczyzna przyłącza się do swojej partnerki i innej kobiety, które zastał w sypialni, trywializuje relacje międzyludzkie i powiela negatywne stereotypy - podają wirtualnemedia.pl.

Spot Hoop Coli z triem seksualnym był emitowany latem br. w ramach kampanii Hoop Coli z udziałem komiksowego Wilqa prowadzonej pod hasłem „Moc pełnej tolerancji".
Autorzy skarg dotyczących spotu mającego finał w sypialni zauważyli, że jest on emitowany w kanałach ogólnotematycznych o różnych porach, a animowany wstęp przyciąga do niego uwagę dzieci. 

Hoop Polska podkreśliła, że w reklamie nie ma treści, które można by uznać za gorszące, takich jak nagość, epatowanie seksualnością czy obrazy aktywności seksualnej. Zdaniem firmy interpretowanie scen ze spotu jako pokazujących ryzykowne zachowania seksualne czy seksualny trójkąt jest nadinterpretacją. - Misją marki Hoop Cola jest otwieranie Polaków na siebie oraz podwyższenie kapitału społecznego w naszym kraju. Kampania marki - której elementem jest przedmiotowa reklama - ma na celu wywołanie dyskusji, o tym jakim narodem jesteśmy oraz polepszenie jakości relacji międzyludzkich - podała firma.

Komisji Etyki Reklamy nie przekonały jednak te argumenty. Zwróciła ona za to uwagę, co pokazują kolejne ujęcia spotu: mężczyzny wraca do domu, mija porozrzucane części damskiej garderoby, zaniepokojony zagląda do sypialni, zastaje swoją partnerkę w łóżku z kobietą, zadowolony ochoczo przyłącza się do nich. W tym świetle według Komisji przekaz trywializuje relacje międzyludzkie, deprecjonuje utrwalone wzorce społeczne oraz powiela negatywne stereotypy. Dlatego nie powinien być kierowany do dzieci ani młodzieży, ponieważ nie uwzględnia stopnia ich rozwoju i może zagrażać ich dalszemu kształtowaniu się psychicznemu lub moralnemu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane