Reklama sieci 'Tu Biedronka' wprowadza w błąd

Autor: wirtualnemedia.pl 14 kwietnia 2009 09:45

Reklama sieci 'Tu Biedronka' wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej spotowi sieci 'Tu Biedronka' wprowadzanie w błąd co do stawek za połączenia do Play. Instytucja uznała też, że reklama powinna zostać uzupełniona o informacje na temat czasu trwania i warunków tej promocji.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na spot telewizyjny sieci Tu Biedronka informujący, że "płacisz 33 grosze za minutę do wszystkich". Odbiorca zauważył w swoim proteście, że ta stawka za połączenia nie dotyczy sieci Play i nie obowiązuje bezterminowo, czego nie zaznacza - nawet w formie gwiazdki - przekaz reklamowy. Ponieważ taka informacja znalazła się na stronie internetowej Tu Biedronka, autor protestu uznał, że spot celowo wprowadza odbiorców w błąd.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty nieuczciwej konkurencji i wprowadzania odbiorców w błąd co do rzeczywistej ceny promowanej oferty w celu wpłynięcia na ich decyzję o jej kupnie. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Jeronimo Martins Dystrybucja broniła się, twierdząc, że w skardze nie sprecyzowano, którą z zasad kodeksu branżowego narusza spot Tu Biedronka, a tylko takie protesty może rozpatrywać Komisja Etyki Reklamy. Firma zadeklarowała też, że zmieniła już outdoorowy i telewizyjny przekaz reklamowy tej sieci, dodając do niego informację o wyłączeniu Play z oferty.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot Tu Biedronka wprowadza odbiorców w błąd, nie informując, że promowana oferta nie obejmuje sieci Play i obowiązuje tylko przez jakiś czas. Instytucja uznała, że w tej formie reklama narusza kodeks branżowy, dlatego powinny zostać w niej wprowadzone odpowiednie zmiany.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane