PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Telewizja przepełniona reklamami niezdrowego jedzenia

Autor: wirtualnemedia.pl 13 maja 2009 09:56

2/3 emitowanych w telewizji reklam żywności - w czasie gdy oglądają ją dzieci - stanowią spoty promujące niezdrowe jedzenie.

Tak wynika z badania przeprowadzonego w 11 krajach (Australia, Azja, Europa Wschodnia i Zachodnia, Ameryka Północna i Południowa) przez Cancer Council NSW i Uniwersytet w Sydney.

Najgorzej sytuacja wygląda w Niemczech i USA, gdzie aż 90 procent takich reklam promuje niezdrową żywność. Natomiast najniższe wskaźniki - po około 50 procent - odnotowano w Wielkiej Brytanii i Australii. W sumie dzieci oglądają w telewizji średnio od 4 do 6 tysięcy reklam żywności rocznie, z czego od 2 do 4 tysięcy to reklamy niezdrowego jedzenia.

Z danych Międzynarodowego Oddziału Specjalnego ds. Otyłości (International Obesity Task Force) wynika, że około 177 milionów dzieci i nastolatków poniżej 18. roku życia na całym świecie cierpi na nadwagę, z czego 22 miliony to dzieci mające nie więcej niż 5 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane