REKLAMA
REKLAMA

W 2009 r. sieci handlowe będą zwiększać wydatki na reklamę

Autor: Rzeczpospolita 27 stycznia 2009 13:44

Twarda walka o klienta. W ub.r. 20 największych firm z branży wydało na reklamę 750 mln zł, ten może być jeszcze lepszy - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA
Jak wynika z cennikowych danych firmy Expert Monitor, w 2008 r. 20 liderów branży handlowej wydało na marketing 743,8 mln zł wobec 651,3 mln zł w 2007 r. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku kwota wzrośnie, bo w czasie spowolnienia gospodarczego firmy muszą jeszcze ostrzej walczyć o klientów.

Handel odpowiada za co najmniej 10 proc. rynku reklamowego w Polsce, którego wartość w ub.r. - według prognoz domu mediowego ZenithOptimedia - wyniosła 7,8 mld zł. Dane Expert Monitor nie uwzględniają wydatków handlowców na outdoor, a jak podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej tylko po trzech kwartałach ub.r. wyniosły one niemal 70 mln zł. W dodatku żadna firma nie bada rynku gazetek reklamowych, które wydaje większość sieci. W skrzynkach pocztowych czy gazetach rocznie umieszczanych jest kilkaset milionów sztuk takich publikacji. - To nadal jeden z najważniejszych nośników w naszych działaniach marketingowych - mówi Maria Cieślikowska, rzecznik Carrefoura.

Mimo informacji o nadciągającym kryzysie firmy handlowe prawdopodobnie nie zmniejszą wydatków. Co więcej, jeśli spadek popytu obserwowany np. w Wielkiej Brytanii czy Irlandii nastąpi także u nas, walka o klienta jeszcze się zaostrzy. W ubiegłym roku zmalały wydatki reklamowe zaledwie co czwartej sieci z 20 badanych. Budżety zmniejszyły Ikea, Nomi, Żabka, Auchan i Praktiker.

W czołówce jest także sieć Tesco - w ub.r. wydała na reklamę 57,5 mln zł. W tym roku - przynajmniej na razie - także nie spodziewa się gwałtownych zmian swojej polityki. - Dopiero tworzymy budżet marketingowy, nasz rok finansowy kończy się bowiem w lutym. W tej chwili nie zmniejszamy wydatków na ten cel - mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Podobnie sytuację ocenia francuski Carrefour - firma nie planuje redukcji tegorocznego budżetu. Co więcej, sama chce zarabiać na reklamach - inwestuje w POS TV, czyli monitory stojące w sklepach, na których emitowane są reklamy. - Działają w 40 największych hipermarketach naszej sieci. Od momentu ich uruchomienia zainteresowanie tym nośnikiem jest ogromne - dodaje Maria Cieślikowska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA