W 2009 roku sprzedaż wody wzrosła o 10 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 13 czerwca 2010 21:17

W 2009 roku sprzedaż wody wzrosła o 10 proc.

- Rynek wód butelkowanych w Polsce systematycznie rośnie. Taka sytuacja na pewno będzie się utrzymywać. Polacy piją coraz więcej wody, co związane jest ze zmieniającym się trybem życia. Jesteśmy coraz bardziej świadomi i dbamy o zdrowie i kondycję fizyczną - mówi Leszek Rodak, dyrektor generalny spółki Polskie Zdroje, producenta Cisowianki. Szacuje się, że w 2009 r. sprzedaż wody wzrosła o ok. 10 proc.

- Na rynku zauważalne jest zmniejszanie się sezonowości sprzedaży co jest efektem zmian nawyków polskich konsumentów - rośnie świadomość roli wody w funkcjonowaniu organizmu bez znaczenia na porę roku - dodaje Joanna Ulanowska-Tabała, członek zarządu Nestlé Waters Polska, koncern do którego należy m.in. marka Nałęczowianka.

Według ekspertów i producentów, dynamika sprzedaży powinna się utrzymać, a nawet wzrosnąć.

- W przyszłości dynamika rozwoju kategorii wody może być nawet wyższa, gdyż najwięksi producenci podejmują wysiłki zmierzające do budowania nowych momentów konsumpcji - zaznacza Łukasz Szkutnik, kierownik ds. Rozwoju Kanałów Sprzedaży w spółce Żywiec Zdrój należącej do koncernu Danone.

Ciągle jednak w Polsce pijemy mniej wody niż w krajach Europy Zachodniej. Obecnie jedna osoba w naszym kraju pije rocznie ok. 70-80 l. - W Niemczech średnia konsumpcja wód wynosi 120 litrów, a w krajach południowych jeszcze więcej - wylicza Leszek Rodak.

Jego zdaniem w ciągu pięciu lat spożycie wód butelkowanych wzrośnie do poziomu notowanego w Niemczech.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane