Wiceprezes ING: imoje oraz Twisto dają nam pole do popisu przy rozwoju płatności e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2019 12:55

Wiceprezes ING: imoje oraz Twisto dają nam pole do popisu przy rozwoju płatności e-commerce fot. Michał Bolesławski, wiceprezes ING Bank Śląski

O elastyczności fintechów, tworzeniu lekkiego customer experience, rewolucyjności rozwiązania Twisto z Michałem Bolesławskim, wiceprezesem ING Bank Śląski rozmawia Edyta Kochlewska.


Usługi płatnościowe, szczególnie w e-commerce, chcą świadczyć coraz to nowe kategorie podmiotów: fintechy, producenci smartfonów, systemy kartowe. Jaki będzie miało to wpływ na banki, które są poddane większemu rygorowi prawnemu niż inne instytucje?
Oczywiście pojawiają się na rynku takie podmioty, jak kantory internetowe, które od banków wymagają reakcji w postaci obniżenia prowizji lub innych opłat np. spreadów walutowych. Jednak gdy banki zareagują niską ceną, fintechy muszą znaleźć swój nowy obszar np. mikropłatności czy wykreować jakąś nową potrzebę finansową wśród klientów, a następnie ją zaspokoić. Większe zagrożenie fintechy mogą stanowić dla organizacji kartowych, które w przypadku płatności np. w funtach stosują przeliczenie na euro, a następnie na złotówki.
To co powinno niepokoić banki to umiejętność fintechów do tworzenia doskonałego customer experience np. w rozwiązania płatnościowych. Sprostanie temu "doświadczeniu klienta" to jest właśnie lekcja do odrobienia dla banków, które od tych młodych firm mogą się uczyć intuicyjnego sposobu prowadzenia klienta po nowoczesnej, wygodnej i przyjaznej usłudze. W fintechach nie ma często przestrzeni, w tym finansowej, na rozbudowane contact center, więc od początku cała usługa projektowana jest jako niewymagająca niesienia jakiejkolwiek pomocy dla użytkownika. Banki jeszcze się uczą, by zbudować proces usługowy tak lekki i niemal niewidoczny. Są bowiem obciążone strukturą dużej instytucji, gdzie nową technologię trzeba zaprząc do wielu już istniejących systemów bankowych. To jest właśnie przewaga fintechów: ich elastyczność i zdolność do szybkiej reakcji.

Rozumiem jednak, że nie odpuszczacie Państwo tego kawałka tortu, który próbują podgryzać młode firmy?
Naszą odpowiedzią na zmiany na rynku było wprowadzenie do Polski, wspólnie z czeską firmą Twisto, metody płatności za e-zakupy „kup teraz, zapłać później”. Rozwiązanie pozwala płacić w sklepach internetowych w późniejszym terminie - klient ma 21 dni na zapłacenie za zakupy, ale sklep otrzymuje od Twisto zapłatę za towar już następnego dnia. Ryzyko braku płatności od klienta finalnego Twisto bierze na siebie. Decyzja o przyznaniu płatności podejmowana jest na podstawie danych o kliencie sklepu, w tym z jakiej przeglądarki korzysta, z jakiego urządzenia, jak często robi zakupy w danym sklepie, na jakie kwoty, w jakiej okolicy jest adres dostawy. Twisto to nie korzysta z danych banku.
Płatność „kup teraz, zapłać później” jest proponowana tylko tym klientom, którzy uzyskali wiarygodność w oczach Twisto. Średnio 80 proc. e-klientów przechodzi taką weryfikację pozytywnie. Dzięki wykorzystaniu technologii big data oraz machine learning Twisto potrafi ocenić zdolność finansową klienta w czasie mierzonym w milisekundach. Dlatego transakcja nie wymaga podawania wrażliwych danych i odbywa się za pomocą jednego kliku.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,50

  • Śr

    2,82

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 989
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.