10 technologicznych trendów w biznesie według Salesforce

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2019 14:29

Na liście priorytetów szefów IT już nie króluje ani bezpieczeństwo informacji ani integracja wykorzystywanych systemów i aplikacji. Dla największego odsetka CIO (87%) obecnie najważniejszym celem jest zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń.

Raport Salesforce „Enterprise Technology Trends 2019" przygotowany na podstawie międzynarodowego badania szefów działów IT ukazuje 10 technologicznych trendów w biznesie. Publikacja ukazuje główne cele firm przedstawione z perspektywy działów IT. Jak się okazuje, wiele inicjatyw w obszarze IT jest odsuwanych na później z powodu niedostatku kompetencji lub trudności w ich pozyskaniu. Z tego powodu wiele firm ma również kłopoty w definiowaniu spójnych strategii, które mają decydujący wpływ na dalszy rozwój organizacji.

Spośród wszystkich 10 zidentyfikowanych trendów najsilniejszym priorytetem wśród CIO (aż 87% wskazań) jest zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń w relacjach z firmą – na wszystkich etapach współpracy. Z tego powodu 77% działów IT zwiększy inwestycje w Customer Experience (CX). Priorytety wynikające z innych trendów, takie jak potrzeba integracji danych czy zapewnienia bezpieczeństwa zaczynają być bardzo mocno powiązane z koniecznością wdrożenia CX na odpowiednio wysokim poziomie. Działom IT zależy na pozyskiwaniu kompletnych i spójnych informacji o klientach a jednocześnie na ochronie ich tożsamości i danych osobowych.

Trend 1: Walka o pozytywne doświadczenia klientów

Troska o doświadczenia klientów staje się dla firm jednym z najważniejszych elementów przewagi rynkowej. Technologie wspierające satysfakcję klientów, takie jak m.in. aplikacje mobilne, technologie identyfikacyjne, chatboty, AI czy integracja danych dla 93% szefów IT są kluczowe dla rozwoju biznesu oraz utrzymania przez firmę konkurencyjności. Choć 87% CIO uznaje zapewnienie klientom pozytywnych doświadczeń za najwyższy priorytet, tylko 42% ma zdefiniowaną strategię w tym obszarze, a 46% dysponuje kompetencjami do jej wdrożenia. Zapewnienie klientom pozytywnych wrażeń utrudniają starsze rozwiązania informatyczne oraz utrwalone w organizacji silosowe, niezintegrowane przetwarzanie danych. Niewystarczający budżet jest na ostatnim miejscu wśród czynników hamujących.

Trend 2: Potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa i utrzymania zaufania klientów

Szeroko rozumiane bezpieczeństwo informacji to po CX najczęściej wskazywany (79%) przez szefów IT priorytet. Wzrost inwestycji firm w tym obszarze w dużym stopniu wywołały nowe unijne regulacje dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), jak również rosnąca świadomość samych klientów. RODO spowodowało wzrost nakładów na bezpieczeństwo w 88% firm, z czego 95% firm zrobiło to z powodu obaw klientów o naruszenie prywatności ich danych. Obecnie 54% działów IT ma dedykowany zespół ds. bezpieczeństwa lub dedykowanego pracownika na poziomie C-level, takiego jak Chief Security Officer. Firmy utrzymują, że mają dobrze zdefiniowaną strategię bezpieczeństwa, natomiast niespełna połowa (44%) działów IT przyznaje, że posiada w tym zakresie zaawansowane kompetencje.


  • Diana 2019-06-26 08:31:24

    Bardzo interesujący artykuł. Na co dzień wprowadzamy ciekawe rozwiązania oparte o algorytmy sztucznej inteligencji (AI Chatbot) dla klientów z różnych branż. W ostatnich 12 miesiącach mieliśmy ok. 10 projektów, gdzie oprogramowanie sztucznej inteligencji było kluczowe w kontekście obsługi klientów oraz zwiększania skuteczności e-marketingu. Customowy asystent googla to zdecydowanie największy technologiczny przełom 2019 roku w Polsce. Trochę naszych przykładów z InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na InteliWISE.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,59

  • Śr

    6,74

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7276
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.