39 proc. klientów uważa, że kolejki do kas są zbyt długie

Autor: pr, dlahandlu.pl 24 stycznia 2019 12:20

39 proc. klientów uważa, że kolejki do kas są zbyt długie Fot. Shutterstock.com

Nowoczesny handel detaliczny nie może istnieć bez sprawnego systemu płatniczego. Konsumenci, przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji przez kolejne usługi cyfrowe, takie jak Netflix, czy Messenger, nie chcą już czekać. Ani na następny odcinek ulubionego serialu, ani w sklepowej kolejce.

Nowoczesny handel detaliczny nie może istnieć bez sprawnego systemu płatniczego. Obecnie standardem są płatności bezgotówkowe i zbliżeniowe. Jednak oczekiwania konsumentów na innowacje w tej dziedzinie wciąż rosną.

Wg Mastercard Reseach w 2017 roku 29% Polaków podczas zakupów skorzystało ze smartfona. Większość, aby porównać ceny produktów. Niemal połowa naszych rodaków zdecydowała się na płatność za pomocą telefonu.

- Wszechobecność smartfonów i Internet mobilny zmieniły zwyczaje zakupowe klientów. Zakres czynności, wspieranych przez technologie, stale się rozszerza – od wyszukania towaru na półce, porównania cen, po płatność za pomocą aplikacji. Wyzwaniem dla branży retail będzie integracja tych możliwości w jednym, intuicyjnym narzędziu – zwraca uwagę Bogdan Łukasik, szef rady nadzorczej Modern Expo Group, producenta rozwiązań dla handlu.

Rosnące znaczenie smartfonów oraz rozwój Internetu rzeczy będą coraz silnej wpływać na kształt płatności. Według raportu „Tomorrow’s Retail” do 2020 roku aż 90% użytkowników smartfonów przynajmniej raz dokona płatności mobilnej. Dlatego producenci intensywnie pracują nad kolejnymi udogodnieniami. W pierwszych dniach stycznia 2019 r. jedna z marek telefonów komórkowych ogłosiła inicjatywę utworzenia rozwiązania Software POS, wykorzystującego smartfon jako terminal płatniczy. Testowanie nowych rozwiązań w dziedzinie płatności rozszerza się też na uwierzytelnienia biometryczne. Jednym z nich jest Selfie Pay, który autoryzuje transakcję analizując rysy twarzy użytkownika i porównuje je z zapisanym obrazem właściciela karty. Płatność potwierdzana jest przez mrugnięcie.

W Chinach opracowano Sunmi K1 – kiosk samoobsługowy dla sieci fast-food i supermarketów, wykorzystujący technologię Smile to Pay. Dzięki kolejnym udoskonaleniom, biometryczne płatności zyskują coraz większe zaufanie społeczne, również w Polsce. Jak podaje raport Visa Digital Payments Study z 2017 roku, polscy konsumenci mają zaufanie do biometrii. Aż 83 proc. badanych uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia.

- Kolejne innowacje wprowadzane w tej dziedzinie kierują się na zminimalizowanie wysiłku kupujących i przyspieszenie całego procesu zakupowego – zwraca uwagę Bogdan Łukasik.

Użytkownicy, przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji przez kolejne usługi cyfrowe, takie jak Netflix, czy Messenger, nie chcą już czekać. Ani na następny odcinek ulubionego serialu, ani w sklepowej kolejce. Wg badania L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance z 2017 roku, 39% klientów uważa, że kolejki do kas są zbyt długie.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6949
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.