Apple Card - Apple i Goldman Sachs wydają pierwsze karty klientom

Autor: PAP 6 sierpnia 2019 18:41

Firma Apple rozpoczęła zapisy do usługi wirtualnej karty kredytowej Apple Card - projektu wspólnego z bankiem Goldman Sachs. Na razie testy może rozpocząć "ograniczona liczba użytkowników", którzy wyrazili wcześniej zainteresowanie - podała we wtorek agencja Reutera.

Koncern z Cupertino zapowiedział kartę kredytową podczas wydarzenia w marcu, na którym zapowiedziano też m.in. platformę wideo na żądanie Apple TV +, abonament na czasopisma Apple News + oraz subskrypcję na gry Apple Arcade.

Apple Card oferuje wirtualną kartę połączona ze smartfonem iPhone z przypominającym cashback systemem Daily Cash. Program oferuje codzienne zwroty funduszy za zakupione produkty. W przypadku wydatków za pomocą aplikacji Apple Pay zwracane będzie 2 proc., a zakupy produktów Apple będą wiązać się z 3 proc. zwrotem.

Karta nie jest obciążona karami za opóźnienia w opłatach, przekroczenie limitu, ani opłatami rocznymi. Użytkownik może zgłaszać chęć posiadania Apple Card bezpośrednio na smartfonie iPhone i od razu rozpocząć korzystanie z niej. Usługa oparta jest o technologię MasterCard.

System wykorzystywać ma też aplikację śledzącą wydatki użytkownika. Apple podkreśla jednak, że duży nacisk położono na prywatność danych finansowych. Dane zakupu są przechowywane tylko na telefonie użytkownika, a koncern nie ma do nich dostępu. Bank Goldman Sachs nie będzie też mógł ich wykorzystywać w celach marketingowych.

Firma oferuje dodatkowo fizyczną kartę zrobioną z tytanu, która nie ma jednak numeru ani kodu bezpieczeństwa, nie wymaga też podpisu. Sprzężona jest natomiast z aplikacjami Apple Pay i Apple Wallet, gdzie znajdą się niezbędne informacje, w tym jednorazowe kody transakcji, które mają uniemożliwić kradzież danych bankowych. Płatność tytanową kartą wiąże się z 1-procentowym zwrotem w ramach Daily Cash.

Cytowany przez Reutera partner zarządzający w funduszu inwestycyjnym Loup Ventures, Gene Munster wskazał, że w pierwszym roku należy się spodziewać raczej powolnej adaptacji Apple Card. System ma jednak potencjał na wytworzenie przychodów z wysokimi marżami zysku na sumę ok. 1,4 mld USD do 2023 r. Oznaczałoby to wzrost zarobków firmy o ok. 1,8 proc.

Przychody są jednak sprawą drugorzędną, gdyż system ma być kolejnym elementem powiązania klientów z marką Apple - wskazał analityk Creative Strategies Ben Bajarin.

"Jeśli to zadziała, to (Apple Card - PAP) będzie kolejną rzeczą, która sprawia, że klient zostaje głęboko lojalny i okopany w ekosystemie Apple, nawet jeśli pojawią się lepsze propozycje" - dodał ekspert. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.