Badanie: Polacy przekonują się do asystentów głosowych, ale mają obawy co do bezpieczeństwa ich danych

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2019 09:41

Badanie: Polacy przekonują się do asystentów głosowych, ale mają obawy co do bezpieczeństwa ich danych Fot. Shutterstock.com

W ostatnim badaniu reichelt elektronik zapytał 1000 osób w Polsce, czy i w jaki sposób używają one asystentów głosowych i czy ci ostatni mogą w przyszłości stanowić atrakcyjną propozycję.

Obecnie 87 procent respondentów twierdzi, że korzysta z asystentów głosowych za pośrednictwem smartfonów, podczas gdy 4 proc. woli wspomaganie za pośrednictwem rozwiązań automatyki domowej. 9 proc. korzysta z obu rozwiązań.



Obecnym zwycięzcą wśród rozwiązań jest Google Assistant. Łącznie 42 proc. respondentów ufa asystentowi głosowemu Googla. 7 proc. korzysta z usługi Siri, a ok. 1 proc. z usługi Alexa.



Asystenci głosowi oferują liczne zastosowania. Szczególną popularnością cieszą się wyszukiwania w Internecie (74 proc.). Według badania 49 proc. osób odtwarza z pomocą asystentów muzykę, a 54 proc. używa ich do czytania wiadomości lub raczej zleca ich czytanie. 31 proc. asystent głosowy pomaga w życiu codziennym w sprawach organizacyjnych, takich jak prowadzenie terminarza, rzadziej zaś zdarza się z pomocą asystentów językowych kupować żywność lub towary przez Internet (kolejno po 19 proc. i 10 proc.).



Natomiast najrzadziej asystenci sterują w Polsce funkcjami inteligentnego domu. Sterowanie urządzeniami kuchennymi i AGD ma miejsce u dwunastu procent badanych, a drzwi wejściowe otwiera z pomocą asystenta tylko pięć procent.



Pomimo obiecujących ułatwień w życiu codziennym, niektórzy Polacy nadal mają sporą dozę sceptycyzmu w kwestii posługiwania się asystentami głosowymi. Na przykład 44 proc. uczestników badania odrzuca pomysł zakupu asystenta głosowego. 65 proc. respondentów twierdzi, że go nie potrzebuje. Znaczący odsetek respondentów (50 proc.) wyraził poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa: 42 proc. spośród nich obawia się, że ich dane zostaną niewłaściwie wykorzystane oraz nie ma pewności, gdzie dane będą przechowywane; 30 proc. obawia się, że komunikacja jest podsłuchiwana, a 38 proc. obawia się ryzyka ataku hakera. 38 proc. postrzega jako problem niechcianą aktywację asystenta przez nieprawidłowo rozumiane polecenia (również wydawane przez dzieci).



Niemniej jednak konsumenci dostrzegają potencjał asystentów: 58 proc. twierdzi, że należy poprawić rozpoznawanie mowy przez asystenta, 45 proc. wskazuje, że należy zapobiegać wykonywaniu błędnych poleceń, 8 proc. pragnie optymalizacji nieprawidłowych aktywacji asystenta, a 33 proc. badanych uważa za konieczne rozszerzenie funkcjonalności - zwłaszcza w odniesieniu do kompatybilności z innymi urządzeniami.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    4,04

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8426
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.