Carrefour chce wdrożyć blockchain dla wszystkich produktów świeżych

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 9 października 2018 12:29

Carrefour chce wdrożyć blockchain dla wszystkich produktów świeżych Na zdj. hipermarket Carrefour w Galerii Północnej. Fot. materiały prasowe

Carrefour wdrożył technologię blockchain do śledzenia drogi produktu z gospodarstw rolnych do sklepów, dla kurczaka, jaj i pomidorów. Sieć ma zamiar w ciągu kolejnych 4 lat wdrożyć ten system dla wszystkich swoich linii produktów świeżych.

Francuski gigant handlu detalicznego oparł się na technologii blockchain opracowanej przez firmę IBM, która współpracuje z wieloma detalistami, firmami logistycznymi i hodowcami, w celu wprowadzenia systemów zabezpieczających ich globalne łańcuchy dostaw.

IBM Food Trust pozwala śledzić i udostępniać informacje na temat sposobu, w jaki produkty są uprawiane, przetwarzane i transportowane. Technologia skraca czas sprawdzania pochodzenia żywności z dni lub tygodni do kilku sekund.

Laurent Vallee, sekretarz generalny Carrefour powiedział, że grupa do 2022 roku wdroży system dla 300 świeżych produktów na całym świecie, zwiększając w ten sposób poziom zaufania klientów.

Dla detalistów może to być istotne w obliczu pojawiających się ognisk salmonelli. W kwietniu w Stanach Zjednoczonych zostało wycofane prawie 207 milionów jaj z farmy w Karolinie Północnej, które prawdopodobnie zostały skażone bakterią. Z kolei w Unii Europejskiej rośnie liczba przypadków zatrucia salmonellą w Unii Europejskiej.

Jednak technologia oznacza też koszty. Według IBM, globalne firmy będą płacić około 212 000 USD (184 745 EUR) rocznie za pełne korzystanie z Food Trust, które jest już dostępne na całym świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.