Carrefour wprowadza technologię blockchain, do śledzenia drogi produktu

Sieć Carrefour wprowadza na rodzimym rynku technologię „blockchain”, która umożliwia konsumentom śledzenie produktu „od pola do stołu”. To pierwsza taka technologia w Europie.
Technologia jest wykorzystywana obecnie dla linii kurczaków Carrefour Quality Line Auvergne. Wkrótce ma zostać wprowadzona dla kolejnych ośmiu produktów zwierzęcych i roślinnych, takich jak: jajka, ser, mleko, pomarańcze, pomidory, łosoś i mielona wołowina.
Jak ocenia Carrefour, technologia blockchain spełni rosnącą potrzebę konsumentów w zakresie przejrzystości produktów, natomiast dla hodowców jest to sposób na pokazanie, co produkują.
Etykieta każdego produktu będzie zawierała kod QR, który konsumenci będą mogli skanować za pomocą smartfonów. Otrzymają w ten sposób informację o produkcie i drodze, którą przeszedł - od miejsca, w którym był hodowany aż do momentu umieszczenia go na półce. Na przykład dla kurczaka Auvergne z linii Carrefour Quality Line, konsumenci będą mogli dowiedzieć się, gdzie i jak każde zwierzę było hodowane, poznać nazwisko rolnika, jakie pasze były używane (bez względu na to, czy były one karmione zbożami francuskimi i soją, czy produktami wolnymi od GMO itp.), jakie terapie zastosowano, a także wszelkie oznaczenia dotyczące jakości, miejsca uboju itp.
- Jest to pierwsza taka technologia w Europie, która zapewni konsumentom gwarancję całkowitej przejrzystości w zakresie możliwości śledzenia naszych produktów - wyjaśnia Laurent Vallée, sekretarz generalny Carrefour i szef ds. jakości i bezpieczeństwa żywności.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
sisi 2018-03-17 18:37:29
Chiquita już to zrobiła, można oglądać plantacje bananów z której pochodzi :)
WYBRANE DLA CIEBIE
- Nd 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- Nd 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł