Centra handlowe i sieci stoją przed wyzwaniami związanymi z nowymi technologiami

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2018 14:44

Centra handlowe i sieci stoją przed wyzwaniami związanymi z nowymi technologiami Marta Machus-Burek, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych. Fot. materiały prasowe

Zmiana stylu życia, oczekiwań, preferencji i potrzeb konsumentów, spowodowana między innymi ich rosnącą aktywnością w świecie wirtualnym, determinuje rozwój technologii w branży centrów handlowych i ich najemców, czyli sieci handlowych. Stoją oni przed wyzwaniem, jak przyciągnąć do sklepów klientów, którzy coraz więcej czasu spędzają w świecie wirtualnym – mówi Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International.

- Rynek detaliczny oraz branża centrów handlowych przechodzi transformację. Jednym z czynników wpływających na metamorfozę w tym sektorze jest rozwój technologii. Dotyczy on wszystkich uczestników rynku - właścicieli centrów handlowych, najemców i klientów – mówi Marta Machus-Burek.

- Zmiana stylu życia, oczekiwań, preferencji i potrzeb konsumentów, spowodowana między innymi ich rosnącą aktywnością w świecie wirtualnym, determinuje rozwój technologii także w branży centrów handlowych. Dziś klienci odwiedzający centra handlowe poszukują już nie tylko sklepów pod jednym dachem, ale także nowych doświadczeń i emocji, które wychodzą poza obszar związany z klasycznymi zakupami - dodaje.

Aby odnaleźć swoje miejsce w erze digitalizacji, centra handlowe na nowo definiują siebie i jednym z elementów nowych strategii czynią wykorzystanie mobilnych i lokalizacyjnych technologii. W praktyce oznacza to systematyczne budowanie i zwiększanie aktywności w przestrzeni wirtualnej, czyli tam, gdzie spędzają czas ich klienci.

Jedną z odpowiedzi na te potrzeby było stworzenie i uruchomienie wszelkiego rodzaju aplikacji mobilnych, które nie ograniczają się tylko do mobilnej wersji strony internetowej. Prócz tego posiadają wyszukiwarki sklepów czy ofert, umożliwiają identyfikację samochodu na parkingu lub oferują programy lojalnościowe oraz komunikatory i chatboty.

- Przyszłość handlu koncentruje się na rozwoju personalizowanych ofert i doświadczeń. W ich tworzeniu kluczowe są właśnie aplikacje mobilne centrów handlowych, które stanowią ważne źródło danych na temat preferencji i nawyków klientów, ale także technologie lokalizacyjne, takie jak: geolokalizacja, bluetooth, beacony czy wi-fi. Analiza danych zgromadzonych za ich pomocą pozwala nie tylko zrozumieć zachowania konsumenckie, ale także przygotować dla każdego klienta spersonalizowaną ofertę, czyniąc jego doświadczenie zakupów bardziej indywidualnym. Takie działania mogą wpływać na wybór danego miejsca na zakupy, zwiększając penetrację danego centrum w określonej strefie oddziaływania, utrzymywać zaangażowanie klienta w markę czy stymulować do zakupów - mówi Marta Machus-Burek.

Rozumie to coraz więcej właścicieli centrów handlowych. Przykładem jest Simon Property Group w USA, jedna z największych firm na rynku nieruchomości handlowych, która zainstalowała prawie 5000 beaconów w 192 centrach. Ponadto jako pierwsza firma wprowadziła własny komunikator mobilny dla klientów, który umożliwia natychmiastową komunikację z obsługą centrum handlowego.



WYBRANE DLA CIEBIE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane