Chatboty zastąpią rekruterów?

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2019 09:53

Nowe technologie podbijają procesy biznesowe firm, również te dotyczące rekrutacji nowych pracowników. Dzięki chatbotom organizacje mogą sobie pozwolić na jednoczesną publikację ogłoszeń na wielu portalach pracy, ustawiać alerty informujące kandydatów o zamieszczeniu nowej oferty, czy też szybko odpowiadać na pytania kandydatów względem danego procesu rekrutacyjnego. Zaprogramowany bot może udzielać automatycznej odpowiedzi zwrotnej kandydatom na temat etapu, na którym jest ich aplikacja bądź informować o jej odrzuceniu. Czy na tym kończą się jego możliwości?

Coraz częściej spotyka się sytuacje, w których za proces onbordingu nowych pracowników odpowiadają chatboty. Dzięki zagregowanym danym są w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania nowo zatrudnionych osób, np. dotyczące czasu pracy, dni wolnych, a także kultury organizacji i zasad w niej panujących. Taki chatbot pełni pewnego rodzaju rolę mentora, który wdraża oraz uczy nowe osoby, pokazując im, jak wyglądają kolejne etapy szkolenia, jak do nich dołączyć i co jest kluczowe w danej tematyce, a także daje możliwość weryfikacji nowo nabytej wiedzy.

– Wykorzystanie tak nowoczesnej technologii w kwestii szkoleń pracowników pozwala działom HR zaoszczędzić czas, skupić się na innych zadaniach, zaś pracownikom daje ciągły dostęp do szerokiej gamy materiałów, prezentacji ze szkoleń, wideo, czy wykładów – tłumaczy Kinga Szydlik, Consultant HRK ICT.

Chatboty umożliwiają również sprawny przepływ informacji wewnątrz organizacji. Dostęp do informacji oraz kontakt pomiędzy pracownikami a działem HR są kluczowymi czynnikami w organizacji. Pracownicy mogą mieć wiele różnych pytań, na różnym etapie swojej kariery, dlatego wsparcie w postaci wirtualnego asystenta jest nieocenioną pomocą. Chatbot może odpowiadać na kwestie związane m.in. ze strukturą organizacyjną firmy, z dokumentami, np. zwolnienia lekarskie, PIT-y, wzory umów, informacjami o prowadzonych lub planowanych szkoleniach, ich tematyce, miejscu i czasie, czy też z BHP.

 – Komunikacja wewnątrz organizacji jest kluczowym czynnikiem wpływającym na poziom zadowolenia pracowników z pracy. Jeżeli pracownicy nie otrzymują szybkiej informacji zwrotnej, nasila się w nich frustracja. Chatboty mogą stanowić odpowiedź na ten problem, gdyż w szybki sposób można sprawdzić dostępność danego pracownika, czy obecnie jest w biurze oraz jak wygląda jego kalendarz spotkań w danym terminie. Umożliwia to bycie na bieżąco z informacjami ważnymi dla danej osoby i nie traci się czasu na dopytywanie oraz sprawdzanie – mówi Kinga Szydlik z HRK.

Drugą stroną zautomatyzowania procesu rekrutacji są jednak sporadycznie pojawiające się błędy programu przy selekcji nadsyłanych aplikacji. Jeżeli w CV kandydata nie znajdą się słowa, które dane narzędzie ma zakodowane jako słowa klucz, takie zgłoszenie może zostać odrzucone. Dodatkowo, algorytmy zapamiętują wybory dokonywane przez specjalistów ds. rekrutacji i na tej podstawie automatycznie dostosowują kryteria, co może wpłynąć na błędne wyselekcjonowanie odpowiednich kandydatów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,60

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.