Cyfrowe modelki wkraczają do świata mody

Autor: dlahandlu.pl, za Reuters 24 września 2018 15:18

Cyfrowe modelki wkraczają do świata mody Fot. Balmain/Twitter

Luksusowa marka Balmain opublikowała niedawno post z trzema modelkami, które wyglądają tak, jakby przed chwilą wzięły udział w sesji zdjęciowej. Jednak Shudu, Margot i Zhi to "modelki cyfrowe". Ich pojawienie się podzieliło świat mody – informuje agencja Reuters.

Wygenerowane komputerowo trio w centrum nowej kampanii Balmaina to najnowszy przykład marek modowych, które wykorzystują technologię, by przyciągnąć pokolenie młodych, cyfrowych klientów.

Najbardziej znaną cyfrową modelką jest czarnoskóra Shudu, stworzona przez artystę wizualnego Camerona-Jamesa Wilsona w zeszłym roku. Ma własne konto na Instagramie, które obserwuje 145 tys. osób. 

Reakcje przedstawicieli branży są mieszane. Projektant Michael Kors jest jednym z krytyków „komputerowych obrazów” (CGI). Stwierdził on, że zamiast modeli cyfrowych woli prawdziwych ludzi, którzy mają osobowości i własne opinie. - Idea modeli cyfrowych to coś, co mam nadzieję, nie zyska popularności - powiedział.

Jednak brytyjska projektantka Alice Temperley wierzy, że używanie CGI może pomóc obniżyć koszty.

Twórca Shudu powiedział, że pojawienie się CGI w modzie jest nieuniknione. - Przecież widzimy, że CGI jest używane w prawie każdej innej branży - powiedział Wilson w e-mailowym oświadczeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.