Fuzja na rynku dostawców oprogramowania dla branży modowej

Autor: dlahandlu.pl 28 czerwca 2018 12:21

Dassault Systèmes poinformowała o podpisaniu ostatecznej umowy dotyczącej przejęcia większościowego pakietu akcji w firmie Centric Software – rynkowym liderze transformacji cyfrowej, oferującym innowacyjne oprogramowania dla firm z sektora mody, dóbr luksusowych oraz konsumpcyjnych. Inwestycja ta ma na celu przyspieszenie transformacji cyfrowej firm, które poszukują rozwiązań dla coraz bardziej złożonego procesu tworzenia nowych kolekcji, w zgodzie z obowiązującymi trendami oraz oczekiwaniami klientów. Całkowita wartość tego rynku jest szacowana na wiele miliardów dolarów.

Centric Software oferuje oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu dla ponad 600 globalnych marek, w tym m.in. ASICS, Bass Pro, Belle China, Auchan, Bestseller, Etam, Kate Spade, Loblaws, Louis Vuitton, Michael Kors, Samsonite, Ted Baker, Tommy Hilfiger. W 2017 roku, Centric Software odnotowała wzrost na poziomie 60 procent osiągając przychód w wysokości 61 milionów USD oraz dodatni dochód netto. Platforma PLM oferowana przez Centric Software jest wykorzystywana do procesu planowania towarów, specyfikacji produktów, zarządzania materiałami, zaopatrzenia, planowania kosztów, jak również zarządzania kolekcjami, kalendarzem oraz jakością produktów. Jest ona dostępna zarówno w wersji desktopowej jak i na urządzenia mobilne, celem usprawnienia wydajności, przyspieszenia procesu wprowadzenia produktu na rynek, a także zwiększenia sprzedaży oraz marż.

– Łącząc siły łączymy również wartości wspólne dla naszych klientów działających w sumie w 12 gałęziach przemysłu oraz 70 różnych segmentach, przy tym doskonale rozumiejąc ich specyficzne potrzeby tworzenia produktów w cyklu kolekcji – powiedział Bernard Charlès, Vice Chairman, CEO, Dassault Systèmes. – Wspólnymi siłami zamierzamy nie tylko przyspieszyć proces transformacji cyfrowej za pomocą PLM, ale również zwiększyć wartość rynkową naszych klientów, dzięki rozwiązaniom przemysłowym 3DEXPERIENCE – dodał.

Dzisiaj konsumenci posiadają znacznie większą wiedzę na temat produktów niż kiedykolwiek wcześniej, szybko definiując i śledząc trendy w świecie, w którym materia łączy się z technologią cyfrową. Konkurencyjne marki modowe starają się sprostać oczekiwaniom najmodniejszych i najbardziej pożądanych produktów, zwiększając liczbę produkowanych każdego roku kolekcji oraz przyspieszając ich wprowadzenie na rynek. Dla tysięcy firm jest to wyzwanie, które oznacza podejmowanie istotnych decyzji w ostatniej chwili, a także konieczność konfiguracji procesów biznesowych, tak aby mogły sprawnie wprowadzić produkt na rynek w krótkim czasie bez narażania go na utratę jakości bądź narzuconej marży.

Zgodnie z postanowieniami umowy firma Dassault Systèmes za gotówkę nabędzie od firmy Centric Software większościowy pakiet udziałów, między 58% a 69% w zależności od decyzji wyboru akcjonariuszy firmy Centric Software. Dodatkowo firma Dassault Systèmes wpłaci również zaliczkę na rzecz zakupu pozostałej części akcji, które nabędzie kolejno w 2020 oraz 2021 roku. Całkowite nabycie pakietu 100 procent akcji Centric Software będzie zależało od wzrostu przychodów oraz rentowności oprogramowania w ciągu kolejnych dwóch lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,87

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.