GfK: Coraz mniej konsumentów postrzega płatności mobilne jako gadżet

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2018 15:24

GfK: Coraz mniej konsumentów postrzega płatności mobilne jako gadżet Fot. Shutterstock.com

Rynek usług finansowych w Polsce pod względem innowacyjności oferty i rozwiązań sprzedażowych coraz bardziej wyróżnia się na tle innych rynków europejskich. Równocześnie rośnie grupa konsumentów, którzy są otwarci na nowości, chętnie testują nowinki technologiczne i produktowe - to wnioski z opracowania GfK Consumer Life pt. „Trendy na rynku finansowym”.

Powyższe zjawisko najlepiej ilustrują wyniki badania GfK Consumer Life. Obecnie aż 30 proc. respondentów deklaruje w nim otwartość i chęć korzystania z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W stosunku do 2015 roku ta grupa konsumentów urosła o 8 pp. Ta dynamiczna zmiana widoczna jest szczególnie w przypadku zakupów usług finansowych, których kupowanie w kanałach online oraz z wykorzystaniem telefonu istotnie wzrasta, a w punktach tradycyjnych – istotnie spada.

– Branża finansowa stoi w obliczu istotnego przełomu i nowych perspektyw biznesowych. Firmy powstałe wokół nowej technologicznej zmiany wykorzystują jej potencjał starając się dostosować do zmieniających się zachowań konsumentów. Decydujące jest poznanie i zrozumienie trendów konsumenckich, które są motorem tych zmian – mówi Artur Noga-Bogomilski, Client Business Director w GfK.

Wyniki badania GfK Consumer Life wskazują również, iż w zakresie usług finansowych dla polskiego konsumenta niezmiennie najważniejsze kwestie to poczucie bezpieczeństwa, prostota wyborów oraz natychmiastowa dostępność usług. Dobrym przykładem są np. płatności mobilne, które z każdym rokiem upowszechniają się. Coraz mniej konsumentów postrzega je jako gadżet, równocześnie dla coraz większego odsetka osób jest to codzienna metoda płacenia za zakupy w sklepie. 28 proc. Polaków czeka na dalszy rozwój tej technologii. Pomimo tego szybkiego adaptowania płatności mobilnych nadal co druga płatność w kanałach online w Polsce następuje przy pomocy karty płatniczej (debetowej lub kredytowej), a co trzecia przy pomocy karty zbliżeniowej.

Tym zjawiskom sprzyja większe poczucie bezpieczeństwa w sieci oraz jednocześnie większa świadomość w tym zakresie. Obecnie już jedna czwarta respondentów twierdzi, że akceptuje, kiedy strona internetowa śledzi ich wizyty i poleca produkty. Odsetek ten wzrasta aż do 52 proc. w grupie tzw. Leading Edge Consumers (LEC), czyli wśród konsumentów, którzy ze względu na swoją otwartość cywilizacyjną i prezentowane postawy stanowią źródło wiedzy na temat przyszłych trendów, a ich zachowania umożliwiają przewidywanie określonych zjawisk w przyszłości.

– Skłonność do korzystania z płatności mobilnych znacząco różni się w zależności od kraju. Dla wszystkich stron funkcjonujących w tym ekosystemie – sprzedawców detalicznych, marek technologicznych oraz operatorów usług finansowych – ważne jest, by zrozumieć, co stymuluje tę skłonność, jak ją można podtrzymywać oraz jak ją pobudzać tam, gdzie ona nie występuje. Współcześni konsumenci posiadający łączność z internetem obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych osobowych podczas korzystania z aplikacji do płatności mobilnych. Aby opcja płatności mobilnych przekonała szersze grono odbiorców, problemy dotyczące bezpieczeństwa muszą zostać rozwiązane przez wszystkie strony zaangażowane w proces obsługi tego kanału – dodaje Artur Noga-Bogomilski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.