GfK: Sztuczna inteligencja wpływa na rozwój rozwiązań smart home

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2018 10:08

GfK: Sztuczna inteligencja wpływa na rozwój rozwiązań smart home Fot. Shutterstock.com

Urządzenia elektroniczne są z każdym rokiem inteligentniejsze i lepiej skomunikowane. Już niedługo będą reagować na ludzkie wzorce zachowań, ucząc się ich, aby wykonywać za konsumentów wybrane codzienne czynności. Stale utrzymująca się tendencja wzrostowa w sprzedaży urządzeń cyfrowych i elektroniki użytkowej napędza rynek i jednocześnie innowacje. 33 proc. konsumentów z grupy dojrzalszych millennialsów oraz 28 proc. z grupy millenialsów młodszych planuje w ciągu najbliższych 2-3 lat zakup urządzenia łączącego się z siecią - wynika z danych GfK.

Na rynku są już dostępne pierwsze „rozumiejące” gadżety. Współcześni konsumenci swoją przygodę z technologią sztucznej inteligencji rozpoczynają od zakupu urządzeń aktywowanych głosowo czy inteligentnych głośników. Na początek.

Aktywowana głosowo technologia SI odgrywa znaczącą rolę w przemyśle rozrywkowym, stanowiąc 66% z 8 mld euro generowanych przychodów. Zgodnie z prognozowanymi trendami, technologia ta przeniknie do innych branż, zwiększając udział rozwiązań smart we wcześniej „nie-cyfrowych” kategoriach, takich jak np. artykuły gospodarstwa domowego, stymulując tym samym rozwój rozwiązań związanych z koncepcją smart living.

W czwartym kwartale 2016 r. sprzedaż głośników wyposażonych w technologię SI istotnie wpłynęła na wielkość rynku w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż tych urządzeń znacząco wzrosła i obecnie odpowiada za połowę sprzedaży na rynku inteligentnych urządzeń audio. Ponadto, po wprowadzeniu na rynek urządzeń Amazon Echo i Google Home, znaczny wzrost zanotowały również inteligentne lampy LED.

Aby technologie oparte na sztucznej inteligencji mogły integrować się i wspomagać codzienne czynności, muszą współpracować z innymi urządzeniami konsumentów, używanymi podczas przemieszczania się: smartfonami, urządzeniami typu wearables czy wybranymi funkcjami w samochodach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8035

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.