Główna idea Sklepu 4.0 to wygoda

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2017 12:02

Główna idea Sklepu 4.0 to wygoda Fot. Shutterstock

Internet potwierdza swoją handlową ofensywę. Według niedawnych analiz Deloitte liczba osób, które zrobiły zakupy online (48%) po raz pierwszy w historii była wyższa, niż w stacjonarnych sklepach (45%). Jednocześnie konsumenci wciąż narzekają na brak możliwości przetestowania „żywego” produktu przy e-zakupach. Efekt: firmy unowocześniają fizyczne sklepy, do których trafiają takie rozwiązania, jak np. wieszaki liczące polubienia na Facebooku czy interaktywne przymierzalnie zintegrowane z urządzeniami mobilnymi.

Poszukiwanie produktów i usług w sieci stało się rynkową oczywistością. Według badań BigCommerce, w Stanach Zjednoczonych tzw. Pokolenie Y aż 67% zakupów robi online. Zmiany współczesnego świata zakupów to element przemian zachodzących w gospodarce, coraz bardziej zautomatyzowanej i scyfryzowanej. Na ten kontekst technologicznej rewolucji, w jakim zmienia się także świat zakupów, zwraca uwagę Edyta Gałaszewska-Bogusz, dyrektor Accenture Operations w Polsce. To firma, która zatrudnia nad Wisłą ponad 2000 specjalistów i należy do globalnych liderów w zakresie doradztwa biznesowego. Wśród prowadzonych przez nią w Polsce projektów nie brak międzynarodowych działań z zakresu digital marketingu.

- Według badań Accenture do 2035 roku sztuczna inteligencja może podwyższyć efektywność pracy w 12 czołowych gospodarkach świata o 40%. Zmiana stała się nowym status quo, generując też nowe wydatki. Każda taka rewolucja niesie za sobą szereg wydatków, np. związanych z modernizacją biznesu, reorganizacją firmy, nowymi stanowiskami pracy, szkoleniami, sprzętem. Budżet na innowacje to konieczna cena, którą trzeba ponieść za rozwój. A jednocześnie jedna z najlepszych inwestycji współczesnej firmy – mówi Edyta Gałaszewska-Bogusz.

W tym kontekście rozwija się rynek handlu. Zmiany zachodzące na naszych oczach to efekt m.in. rosnącej liczby kanałów sprzedaży i kontaktu. Kluczowym miejscem handlu, w którym ogniskują się decyzje, wciąż pozostaje jednak sklep: ten fizyczny i ten cyfrowy.

- Związaną z tym ideę Sklepu 4.0 w skrócie można sprowadzić do jednego słowa: wygoda. Kryje się za nim bowiem wizja miejsca, które oferuje klientowi dużą ilość intuicyjnych kanałów zakupowych, dostosowanych do jego profilu. Cel firmy to sprawne przemieszczanie się między kanałami online i offline oraz ich integracja, ułatwiająca zakupy. Ciekawy przykład wdrożenia tej idei w życie stanowi projekt „C&A Fashion like” brazylijskiego oddziału C&A. Firma zamieściła w swoich sklepach interaktywne wieszaki, połączone z Facebookiem. Reagowały one w czasie rzeczywistym - poprzez integrację z platformą SAP S/4 HANA - na polubienia wiszącego na nich modelu ubrania. Dzięki temu klienci mogli się dowiedzieć, które produkty są uznawane za najlepsze. Kampania dotarła do 8,8 mln osób, a C&A przybywało co godzinę 1000 nowych fanów – komentuje Ewelina Ciach, Senior Value Advisor w SAP Hybris.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane