Google zapłaciło Fossilowi 40 mln dol. za tajniki technologiczne

Autor: PAP 18 stycznia 2019 12:19

Google zapłaciło producentowi zegarków Fossil 40 mln dol. za tajniki technologiczne dotyczące budowy smartwatchy - poinformował w piątek serwis Engadget. W ramach transakcji Google przejęło również część zespołu rozwojowo-badawczego firmy Fossil.

Amerykańska firma poinformowała, że do tej pory opracowała technologię produkcji smartwatchy we współpracy z 14 markami, którymi zarządza i które licencjonuje. Jak oznajmili przedstawiciele Fossila, firma "osiągnęła znaczący sukces w swojej działalności biznesowej związanej z urządzeniami ubieralnymi poprzez zorientowanie się na projektowanie i rozwój nowych produktów w oparciu o silne zrozumienie potrzeb i preferencji konsumenckich".

Fossil stwierdził także, że opracowana przez tę firmę technologia pozwoli na dalszy rozwój obecnie istniejących na rynku inteligentnych zegarków.

"Wspólnie z Google, które jest naszym partnerem w innowacjach, będziemy pracować nad możliwościami rozwoju urządzeń ubieralnych" - zapowiedziała marka.

Zarząd Fossila przyznaje, że osiągnięcia technologiczne, którymi zainteresowało się Google, w dużej mierze zrealizowane zostały dzięki przejęciu przez producenta zegarków firmy Misfit w 2015 roku. Transakcja warta była 260 mln dolarów. Fossil zaczął wówczas pracę nad nową linią produktów opartą o ich technologię, która według przedstawicieli firmy była rewolucyjna.

Wiceprezes Google ds. zarządzania produktem Wear OS (system do obsługi inteligentnych zegarków i innych urządzeń ubieralnych - PAP) Stacey Burr dodała, że nowa linia produktów Fossila, nad którą firma chce nadal pracować, będzie już obsługiwana przez ten właśnie system.

"Widzieliśmy elementy technologii, nad którą pracują i pomyśleliśmy, że dzięki pozyskaniu tej technologii przez Google można rozwinąć produkt jeszcze szerzej" - stwierdziła Burr.

Engadget podkreśla, że obecnie nie wiadomo, kiedy nowa linia produktów ukaże się na rynku, ani jakie urządzenia wejdą w jej skład. Przedstawiciele Fossila zaznaczają jednak, że marka planuje wypuścić na rynek "całą gamę urządzeń opartych o nową technologię".

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,07

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.