Handel wyda w 2019 r. na cyfrową transformację 27 mld USD

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2018 14:55

W przyszłym roku w czołowej czwórce liderów w cyfrowej transformacji znajdzie się sektor handlowy. Sprzedawcy na całym świecie w 2019 roku na projekty cyfrowe przeznaczą 27 mld dolarów, a ich priorytetem stanie się rozwój platform multikanałowych i poprawa doświadczeń klientów kupujących online – ocenia firma IDC.

Cyfrowa transformacja trwa i ma się coraz lepiej. Jak podaje IDC, przez najbliższe cztery lata globalne wydatki na digitalizację, będą rosły w tempie 17% rok do roku. Tylko w 2019 cyfryzacja wystawi firmom rachunek opiewający na łączną sumę aż 1,25 biliona dolarów. To ponad dwukrotnie tyle, co PKB Polski. Natomiast za 24 miesiące wydatki biznesu na cyfrową transformację wyniosą prawie 2 biliony dolarów.

– W ciągu dwóch najbliższych lat, tj. do 2020 roku firmy z grupy G2000, czyli największe przedsiębiorstwa świata, na cyfrową transformację będą przeznaczały 10% rocznych przychodów. A to ogromne sumy – zapowiada Shawn Fitzgerald Research Director w IDC. – Ta zmiana, w zakresie finansowania kapitału jest o tyle ważna, że jest to jasny komunikat od kadry kierowniczej – transformacja cyfrowa jest inwestycją strategiczną. To zobowiązanie dotyczące finansowania będzie napędzać wydatki na kolejne lata – kończy ekspert IDC.

W przyszłym roku wydatki na cyfrową transformację na całym świecie wyniosą aż 1,25 biliona dolarów. Cztery branże będą odpowiadały za połowę tej kwoty. Według danych IDC najwięcej wydawać będą firmy produkcyjne. 220 mld dolarów na cyfrową transformację spożytkuje produkcja dyskretna, a procesowa 135 mld dolarów. W sumie oba wspomniane sektory na cyfryzację swoich struktur przeznaczą zawrotną kwotę 355 mld dolarów.

Eksperci z IDC przewidują, że największą część wspomnianych 355 mld dolarów, sektor wytwórczy inwestował będzie w smart manufacturing. Inteligentna produkcja będzie priorytetem w wydatkach produkcji procesowej i dyskretnej. Szacuje się, że łączne wydatki na nią wyniosą aż 165 mld dolarów. To ponad jedna trzecia łącznej sumy, którą sektor wytwórczy wyda w przyszłym roku na cyfryzację.

Nieco mniej na cyfrową transformację niż produkcja wyda sektor logistyczny. Firmy zajmujące się transportem zainwestują w 2019 roku aż 116 mld dolarów. Co będzie priorytetem dla branży logistycznej? Przede wszystkim cyfrowa optymalizacja łańcucha dostaw. Dlatego przedsiębiorstwa transportowe przeznaczą aż 65 mld dolarów na technologie pomagające w zarządzaniu dystrybucją towarów i planowanie dostaw.

W czołowej czwórce liderów w cyfrowej transformacji znajdzie się sektor handlowy. Sprzedawcy na całym świecie w 2019 roku na projekty cyfrowe przeznaczą 27 mld dolarów, a ich priorytetem stanie się rozwój platform multikanałowych i poprawa doświadczeń klientów kupujących online.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,13

  • Śr

    11,54

  • Min

    7,03

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 865

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 431979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.